persbericht

amsterdam, 24 augustus 1999

aan de financieel-economische redactie

bod van € 13,38 op breevast certificaten

in vervolg op het persbericht dat breevast n.v., cottingham corporation n.v. en de heer e.a. de mol van otterloo op 21 juli 1999 hebben uitgegeven terzake van het voornemen van cottingham en de heer de mol van otterloo tot het uitbrengen van een openbaar bod op alle uitstaande certificaten van gewone aandelen breevast, maken partijen bekend over het uitbrengen van het bod overeenstemming te hebben bereikt.

de biedprijs is definitief bepaald op € 13,38 (nlg 29,50). het bod betreft alle uitstaande gewone aandelen en certificaten van gewone aandelen breevast. de gestanddoening van het bod zal niet afhankelijk worden gesteld van de aanmelding van een bepaald percentage. de overige – gebruikelijke – voorwaarden zullen worden opgenomen in de annonce waarbij het bod publiekelijk bekend zal worden gemaakt. deze annonce zal naar verwachting begin september uitgaan.

het bod wordt aanbevolen door de directie en de raad van commissarissen van breevast en zij worden hierin gesteund door de besturen van de stichting administratiekantoor van aandelen breevast n.v. en de stichting continuïteit breevast in haar hoedanigheid van houdster van een pakket preferente aandelen breevast.

breevast is een te utrecht gevestigde ontwikkelings- en onroerend goed maatschappij. de certificaten van aandelen breevast zijn aan de aex genoteerd. zoals bekend beschikken cottingham en de heer de mol van otterloo reeds over circa 60% van de certificaten breevast en bereikten zij eerder overeenstemming over de verwerving van het 32%-belang van uni-invest n.v. in breevast. het ligt in de bedoeling van partijen om de beursnotering van breevast na het effectueren van het bod te beëindigen.

breevast n.v.

cottingham corporation n.v. e.a. de mol van otterloo

____________________________________________

Zoekwoorden: