Provincie Utrecht

29 april 1999

"EEN COMMISSARIS IN HET VERZET" VERSCHENEN

Op maandagmiddag 3 mei a.s. neemt de commissaris van de Koningin in de provincie Utrecht, mr. B. Staal het nieuw verschenen boek over een van zijn voorgangers "Een commissaris in het verzet" officieel in ontvangst. Dat gebeurt tijdens een feestelijke bijeenkomst in het historische Paushuize aan de Kromme Nieuwe Gracht te Utrecht.

Het boek is een biografie over jhr.mr.dr L.H.N. Bosch ridder van Rosenthal. Hij was commissaris van de Koningin in Utrecht direct voor en na de oorlog. Van 1934 tot 1941 en vanaf de bevrijding tot zijn ontslag om gezondheidsredenen eind 1946 bekleedde hij die functie.

De auteur van het boek, prof. dr. G. van Roon, overhandigt het eerste exemplaar van dit boek over de man die in het boek over de gouverneurs en commissarissen in de provincie Utrecht in de periode 1814 - 1997 (verschenen in de Stichtse Historische Reeks) werd gekenmerkt als iemand voor wie het verzet een vanzelfsprekende zaak was.
(Voor informatie: Mw. M.A. Copier, actueel@prvutr.nl 030 - 258 24 60)

Zoekwoorden:

Deel: ' Boek "Een commissaris in het verzet" verschenen '