Universiteit van Amsterdam


Boekpresentatie: De slag om IJburg

Op donderdag 18 maart van 15 - 17 uur organiseert Uitgeverij Het Spinhuis in samenwerking met ASCoR (Amsterdam School of Communications Research) de presentatie van 'De slag om IJburg. Campagne, media en publiek', een boek onder redactie van politicoloog Philip van Praag en communicatiewetenschapper Peter Neijens (beiden UvA). Er is tevens een forumdiscussie over het succes en falen van de campagnes en de rol die politici, ambtenaren en media hebben gespeeld tijdens het referendum. Aan deze discussie wordt deelgenomen door onder andere burgemeester Schelto Patijn en Ton van Dijk, hoofdredacteur van AT5. De discussie wordt voorgezeten door Jeroen Sprenger, voorlichter bij de FNV. Presentatie en discussie vinden plaats in het Oost-Indisch Huis, Oude Hoogstraat 24 te Amsterdam.

'DE SLAG OM IJBURG'

Nog nooit hebben zoveel mensen in Nederland deelgenomen aan een referendum als in maart 1997, toen moest worden besloten over de bouw van de nieuwe Amsterdamse wijk IJburg in het IJmeer. Er werd intensief campagne gevoerd: voor- en tegenstanders bestreden elkaar vol vuur en met grote inzet van middelen. In 'De slag om IJburg', een analyse van de campagne- en mediastrategie van de verschillende partijen, komen de hoofdrolspelers van toen kritisch aan het woord over hun eigen campagnes.

Laatste wijzigingen: 11 maart 1999 - webmaster@uva.nl Bron: Bureau Voorlichting en Redactie

Deel: ' Boekpresentatie De slag om IJburg '




Lees ook