Universiteit Leiden

Meer informatie: dienst Interne en Externe Communicatie, tel. 071-5273282

vrijdag 15 oktober 16.00 uur

boekpresentatie 'Evolutie betrapt'

Vandaag wordt het eerste exemplaar van 'Evolutie betrapt' aangeboden aan de voorzitter van de Biologische Raad van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW). 'Evolutie betrapt' gaat over onderzoek aan evolutie. Het is een fraai geïllustreerd, bijzonder vormgegeven boek, dat zich richt zich op een breed publiek. Niet-biologen hebben vaak de indruk dat Darwins theorie over evolutie door natuurlijke en seksuele selectie vooral onderzocht kan worden aan de hand van fossielen. Maar evolutionair onderzoek bestaat niet alleen uit een reconstructie van de geschiedenis van het leven op aarde. De selectieprocessen kunnen vaak beter worden bestudeerd bij levende organismen.
Evolutionair onderzoek lijkt op het speurwerk van een detective. Deels is het de reconstructie van wat er in het verleden heeft plaatsgevonden, deels is het de demonstratie van hoe het evolutieproces vandaag de dag werkt. In 'Evolutie betrapt' wordt dit getoond aan de hand van slakken, vlinders, vliegen, sluipwespen, vissen, vogels en planten. De presentatie vindt plaats in museum Naturalis.
Meer informatie en toegangsbewijzen voor de presentatie: Evolutionaire en Ecologische Wetenschappen, dr. J. van der Molen, telefoon 071 527 49 28.

Meer informatie: mw.dr. B.T. Hogenelst, dienst Interne en Externe Communicatie ;
Tel. 071-5273282 / Email B.T.Hogenelst@bvdu.leidenuniv.nl / 30 september 1999, 10:23 uur

Zoekwoorden:

Deel: ' Boekpresentatie Evolutie betrapt '