Nieuwegein, 11 januari 2000

'14.000 BORSATO-CD'S SYMBOOL KRACHT INTERNET'
Bol.com goed voor kwart van totale verkoop 'Luid en Duidelijk'

De nieuwe cd van Marco Borsato getiteld Luid en Duidelijk is het afgelopen weekend 14.000 keer over de virtuele toonbank gegaan van Internet-mediawinkel bol.com (https://www.bol.com). Het bedrijf neemt hiermee zo'n 25 procent van de totale verkoop voor haar rekening volgens een eigen voorzichtige schatting. "Een bewijs dat de kracht van Internet ook in Nederland duidelijk voelbaar is", aldus Rick van Boekel, managing director van bol.com in Nederland.

Het doet Van Boekel genoegen dat zoveel Nederlanders de mogelijkheden van Internet zien: "Als mensen de keus hebben, kiezen ze er blijkbaar in groten getale voor om via Internet te bestellen in plaats van naar de winkel te lopen." Rick van Boekel is onder de indruk van het grote succes: "In de muziekindustrie zijn wij een nieuwkomer. We hebben bol.com in korte tijd op de kaart gezet als serieuze media-winkel." Volgens hem ligt gemak ten grondslag aan het succes: "Onze gebruikelijke snelle levertijd is de sleutel van dit succes. Natuurlijk was de prijs een trekker, maar het feit dat mensen de cd daadwerkelijk in twee dagen in huis hebben, speelt een belangrijke rol. Ik geloof dat gemak het meest bepalend is voor het slagen van een e-commerce onderneming - zo maakt de acceptgiro-betaalmogelijkheid bestellen op Internet voor veel Nederlanders voor het eerst toegankelijk." Bol.com startte afgelopen week een actie waarbij de cd voor fl. 29,95 werd aangeboden. Bestellers kregen de cd na twee werkdagen bezorgd. Deze actie loopt nog tot en met vrijdag 14 januari.

Naast BOL Nederland zijn er BOL-winkels in Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Zwitserland. BOL (Bertelsmann Online) is de internationale e-commerce onderneming van Bertelsmann AG, met DM 29 miljard omzet één van de grootste mediaconcerns ter wereld. Bertelsmann bestaat 164 jaar en is in handen van twee beheersstichtingen. Bertelsmann, het meest internationale mediabedrijf ter wereld, is groot geworden als uitgever van boeken, kranten en tijdschriften en richt zich steeds meer op muziek-, televisie-, online-, film- en radio-activiteiten. In totaal heeft Bertelsmann meer dan 65.000 mensen in dienst in 50 landen.

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met: DLV Public Relations
Christel van der Boom