Nieuwegein, 25 juni 1999

BOL VIERT UITVERKIEZING BESTE E-COMMERCE SITE MET HAPPY HOUR Bol.com geeft duizenden boeken weg

Op 1 juli aanstaande geeft Nederlandse Internet-winkel BOL gratis boeken weg tijdens een Happy Hour. Met het Happy Hour wil BOL samen met boekenkopers vieren dat deze week in het Amerikaanse blad Time Magazine bol.com bovenaan staat in een lijst van beste e-commerce sites. Time baseert zich op een onderzoek van de London School of Economics en benadrukt de mogelijkheid om 'mijn boekenplank' op basis van persoonlijke voorkeuren bij BOL te maken.

Iedereen die aanstaande donderdag tussen 16.30 en 19.00 uur op de Nederlandse website van BOL (www.nl.bol.com) een van de geselecteerde boeken bestelt, zal zien dat de bestelling gratis is. Datzelfde geldt voor de bezorging. Hiermee wil BOL de drempels van het bestellen op Internet wegnemen en Nederlanders het gemak van online kopen zelf laten ervaren.

Er is keuze uit vijf populaire titels: 'De Kopgroep', de nieuwste wielerroman van Mart Smeets, een driedelig thrillerpakket met 'Verloren Stemmen' van Teri Holbrook, 'Kinderspel' van Gabrielle Lord en 'Afrekening in bloed' van Elizabeth George, 'Managementkrakers' van Stephen Thomas, de nieuwe verhalenbundel van Marjan Berk en 'Altijd Casablanca' van Michael Walsh (inclusief CD met filmmuziek en dialogen). Om een gratis boek te bestellen, klikken bezoekers net als bij het gangbare bestelproces alleen maar op het winkelwagentje. Vervolgens bevestigen zij de bestelling en geven hun adresgegevens op. Binnen twee werkdagen bezorgt de postbode zonder extra kosten het boek. Per adres, dat in Nederland moet zijn, mag er iin boek besteld. Van elk boek zijn enkele duizenden exemplaren extra in voorraad genomen.

Rick van Boekel van BOL Nederland legt uit: "Onze intentie is om Nederlanders te laten kennismaken met en vertrouwen te geven in het kopen op Internet. Dat doen we door iedereen het gratis te laten uitproberen, om zo te laten zien hoe gemakkelijk het is en dat je de bestelling daadwerkelijk in twee dagen hebt." Bij bol.com betalen bestellers normaal gesproken met een acceptgiro of met een creditcard.

BOL (Bertelsmann Online) is de internationale e-commerce onderneming van Bertelsmann AG, met DM 28 miljard omzet het op twee na grootste mediaconcern ter wereld. Naast BOL Nederland zijn er BOL-winkels in Groot-Brittannik, Duitsland en Frankrijk. Op dit moment verkopen de online winkels boeken; later gevolgd door CD's, CD-roms en videofilms. Bertelsmann bestaat 164 jaar en is in handen van twee beheersstichtingen. Bertelsmann, dat ernaar streeft het meest internationale mediabedrijf ter wereld te zijn, is groot geworden als uitgever van boeken, kranten en tijdschriften en richt zich steeds meer op muziek-, televisie-, online-, film- en radio-activiteiten. In totaal heeft Bertelsmann meer dan 60.000 mensen in dienst in 50 landen. # # #

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met: DLV Public Relations
Christel van der Boom