Persbericht Sun Microsystems, Inc.

VOOR MEER INFORMATIE
Sun Microsystems Computers
Hans Appel: 033 450 1234
E-mail: hans.appel@holland.sun.com

Lammers van Toorenburg PR
Ward van Beek: 030 6565 070
E-mail: ward@lvtpr.nl

Boo.com baseert nieuw on line winkelconcept op systemen van Sun Microsystems

Amersfoort, 8 juni 1999  Sun Microsystems, Inc. maakt bekend dat de grootste Europese Internet start-up van dit moment, Boo.com, haar dynamische on line winkel in vrijetijdskleding ontwikkelt en implementeert op een Sun-platform. Door gebruik te maken van Sun Enterprise-servers, Sun StorEdge-opslagsystemen en het Solaris- besturingssysteem kan deze virtuele winkel meer dan 15 populaire kledingmerken over de hele wereld aanbieden. Boo.com verkoopt onder andere artikelen van DKNY, Gotcha, Umbro, Northface, Fubu, Fila en Vans. Boo.com maakt gebruik van Sun-technologie voor de realisatie van een unieke, zeer geavanceerde e-commerce-ervaring die tegelijkertijd wereldwijd in zeer persoonlijk is.

Met de lancering van Boo.com overschrijden we tijds-, valuta- en geografische grenzen, omdat we een volstrekt nieuwe on line omgeving crekren. En Sun beschikte over de ervaring en middelen om hiervoor een goede basis te leggen, zegt Ernst Malmsten, Chief Executive Officer van Boo.com. Suns expertise speelde een belangrijke rol bij de ontwikkeling van een betrouwbare e-commerce-infrastructuur, waarmee we op dit moment grote hoeveelheden bezoekers uit de hele wereld kunnen bedienen en tegelijkertijd ook op verdere groei in de toekomst zijn voorbereid.

Boo.com maakt gebruik van Sun Enterprise 4500- en 250-servers, Ultra 5-werkstations en Sun StorEdge arrays met Oracle HA Cluster voor een Netscape Web engine, een Commerce Exchange e-commerce engine van InterWorld en een ERP-systeem van IFS met een Oracle Database. Commerce Exchange beheert de productportfolio, inclusief de interactieve catalogusdatabase. Daarnaast verzorgt dit product het complete orderproces, van het vullen van het winkelmandje tot aan de creditcardbetaling. Deze software is ook geontegreerd met back-office processen als logistieke controle en financikle afhandeling.

Door het voordeel van het universele karakter van het Internet te combineren met hoogwaardige technologiekn, tilt Boo.com elektronisch winkelen naar een hoger niveau, aldus Bob DeLaney, Worldwide Market Development Manager Retail and Distribution bij Sun Microsystems. Wij zijn verheugd dat Sun in staat is de infrastructuur te leveren voor dit nieuwe concept.

Boo.com
Boo.com maakt gebruik van de meest geavanceerde technologie voor virtueel winkelen en combineert een on line en off line customer service om een geheel nieuwe Internetervaring aan te bieden. On line worden klanten geholpen door Ms Boo, uw persoonlijke assistente, die klanten ondersteunt en adviseert bij de selectie van producten. Andere features zijn Boo-sizing , waarmee maatverschillen tussen de merken worden aangegeven; elektronische paskamers, waarin een selectie modellen de kleding voor de klant kan passen; dual viewing-technologie, zodat klanten de kleding met een assistent  on line of telefonisch  kunnen bekijken; 24 uur per dag customer service met speciaal getrainde studenten; en de meest uitgebreide catalogus ter wereld met 3D-illustraties. Boo.com gaat ook een eigen on line tijdschrift maken, BOOMagazine, waardoor klanten op de hoogte kunnen blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van cultuur, stijl en sport. Elke Boo.com-vestiging heeft een eigen magazijn en er zijn momenteel vertegenwoordigers in New York, London, M|nchen en Stockholm.

Sun Microsystems
Sun Microsystems, opgericht in 1982, heeft met haar unieke visie The Network Is The Computer een positie als marktleider veroverd op het gebied van hardware, software en diensten. De diensten richten zich op het realiseren van bedrijfsomvattende intranetten en het uitbreiden van de mogelijkheden van Internet. Sun behaalde een jaaromzet van bijna $ 10 miljard, en heeft kantoren in meer dan 150 landen. Op http://www.sun.nl is meer informatie over het bedrijf beschikbaar.

Sun, het Sun-logo, Sun Microsystems, Solaris, Java en 'The Network Is The Computer' zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Sun Microsystems, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Alle SPARC-handelsmerken worden onder licentie gebruikt en zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van SPARC International, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Producten die het SPARC-handelsmerk dragen, zijn gebaseerd op een architectuur die ontwikkeld is door Sun Microsystems, Inc.

Deel: ' Boo.com baseert nieuw online winkelconcept '