Ingezonden persbericht

BOOKINGS lanceert samenwerking met Virgin Express
virgin-express.com uitgebreid met hotel reserveringsfaciliteiten

Amsterdam, 3 september 2001 - Bezoekers van virgin-express.com kunnen binnenkort on-line hotelkamers reserveren. Dat is het resultaat van een samenwerkings-overeenkomst met Bookings, een van de Europese marktleiders op het gebied van on-line hotelreserveringen. Bookings heeft voor de Virgin Express website een uniek product ontwikkeld waarmee 150, speciaal voor Virgin geselecteerde hotels kan worden geboekt in de 9 bestemmingen waarop Virgin Express vanuit haar thuishaven in Brussel vliegt. De hotels op de website kunnen de prijzen 'real-time' speciaal voor passagiers van Virgin aanpassen. Wie via de Virgin website een hotel boekt ziet nergens meer dat de actuele reservering via Bookings loopt, omdat de reserveringsmodule geheel aan de 'look-and-feel' van Virgin Express aangepast is. Virgin verwacht dat, door de implementatie van de gebruiksvriendelijke 'white label' reserveringsfaciliteiten van Bookings, het aantal boekingen via haar website zal blijven toenemen.

Doordat Bookings met een speciale selectie van hotels uit haar bestand heeft onderhandeld over de kamertarieven, kan Virgin haar website-bezoekers ongeacht het seizoen de laagste prijzen bieden. De geselecteerde hotels variëren in klasse van 2 tot 5 sterren en zijn onder meer te vinden in Londen, Barcelona, Madrid, Nice, en Rome.

Momenteel wordt 26% van de Virgin-Express tickets on-line gekocht. 300.000 van deze on-line shoppers verblijven tenminste 1 nacht op hun bestemming. Virgin verwacht dan ook dat het aanbod van een geselecteerd aantal hotels via onze website, met een geavanceerd reserverings- en beschikbaarheidsysteem, een grote toegevoegde waarde vormt voor de Virgin Express website. Paul Sies, Commercieel Directeur, Virgin Express zegt; "We verwachten dat onze website door de nieuwe hotelreserveringsmodule voor veel bezoekers een one-stop travel site wordt".

"Virgin Express vertegenwoordigt voor Bookings een strategische omslag in ons marktaanbod. Vanaf heden focussen we ons meer dan ooit op de business to business markt van on-line accommodatiefaciliteiten", zegt Geert-Jan Bruinsma, CEO Bookings. "E-travel ontwikkelt zich zo snel dat flexibiliteit de essentiële sleutel tot groei en uitbreiding vormt".

Over Virgin
Vanuit haar uitvalsbasis in Brussel vliegt Virgin Express (NASDAQ: VIRGY
- Euronext Brussels: VIRE) met een vloot van verschillende Boeing 737 naar de belangrijkste luchthavens in Europa zoals Londen (Heathrow), Kopenhagen, Milaan, Rome, Nice, Barcelona, Madrid en Malaga. Vanaf 27 oktober zal de route Brussel-Faro (Portugal) aan het Virgin netwerk woden toegevoegd. Momenteel wordt 26% van de Virgin Express stoelen on line verkocht. Gedurende het tweede kwartaal van 2001 boekte 8,6% van de website bezoekers een vlucht bij Virgin-Express. 300.000 van deze on line shoppers verblijven tenminste een nacht in de plaats van bestemming. In het jaar 2000 was Virgin Express de grootste internet retailer in de Benelux.

Over Bookings
Het Nederlandse Bookings is de nationale marktleider op het gebied van on line hotelreserveringen. Bookings biedt het meest complete aanbod van onafhankelijke hotels over de hele wereld. De database van Bookings beslaat meer dan 16.000 onafhankelijke (inter-) nationale hotels en hotelketens. De Bookings website wordt dagelijks door meer dan 20.000 internetgebruikers bezocht en genereert 3,5 miljoen pageviews per maand. Een groot aantal onafhankelijke hotels en hotelketens biedt bezoekers van hun websites on line reserveringsmogelijkheden via het Bookings-systeem. Het systeem bestrijkt inmiddels 79 landen en zal naar verwachting eind 2001 wereldwijd bereik hebben. Het in 1996 opgerichte Bookings is gevestigd in Amsterdam en heeft 56 medewerkers in vestigingen in Amsterdam, Singapore, Tokio en Santiago de Chile. De omzet in 2000 groeide 400%. De verwachte groei in 2001 zal tussen de 200 en 300% bedragen.

Zoekwoorden:

Deel: ' BOOKINGS lanceert samenwerking met Virgin Express '