PERSBERICHT - 13 JULI 2001

Golden Tulip wil wereld on-line bereiken
On-line marketing-strategie met Bookings wordt versterkt

BOOKINGS, de Nederlandse marktleider in on-line hotelreserveringen, gaat de uitvoering van de on-line marketing strategie van Golden Tulip Wordwide (GTW) verder ondersteunen. Voor de promotie van de 9, in maart 2001 gelanceerde Europese landensites, heeft Golden Tulip een speciale actie opgezet in de maanden juli en augustus. Iedere 25ste boeker die via de website van de hotelketen accommodatie boekt binnen Europa, krijgt deze gratis aangeboden.

De `Lucky Booker-actie' maakt onderdeel uit van de recent door Bookings ontwikkelde GTW `special offer'-site met speciale aanbiedingen, arrangementen, last-minutes en actietarieven (www.goldentulip-specials.com). De bezoekersaantallen van deze door Bookings onderhouden landensites gelanceerd in maart variëren van 32.000 tot 45.000 bezoekers per maand.

Naast de `special offer-site' ontwikkelt Bookings momenteel een specifieke GTW site voor Afrika en het Midden-Oosten (www.goldentulipmea.com). Deze site zal vanaf eind juli operationeel zijn, zowel in het Engels als in het Frans. GTW kiest voor de implementatie van deze specifieke sites wederom voor Bookings om haar duidelijke branding en coherente IT strategie te kunnen voortzetten. Bookings maakt het mogelijk deze on-line marketing te realiseren.

"Golden Tulip streeft ernaar de wereld on-line te bereiken. Onze strategische alliantie met Bookings helpt ons hierbij", zegt Hans W.R. Kennedie, Senior Vice President & Managing Director van Golden Tulip Worldwide. "Bovendien helpt het ons de Golden Tulip Hotels en Tulip Inns beter te positioneren in verschillende regio's".

"Bookings is verheugd dat de samenwerking met Golden Tulip Worldwide zich steeds verder uitbreidt en we hopen dat onze service een meerwaarde kan bieden aan alle bestaande en nieuwe reizigers," zegt Bas Lemmens, Global Supply Manager van Bookings.

Golden Tulip
Golden Tulip Worldwide bestaat uit meer dan 400 gelicenceerde hotels in meer dan 250 steden over de hele wereld, waarvan 350 hotels in Europa. De franchise onderneming promoot twee brands: Golden Tulip Hotels (superior eersteklas hotels) en Tulip Inns (comfortabele drie-sterren ondernemingen). Elk hotel behoudt zijn identiteit en plaatselijke karakter onder GTW by-line: `International Standards, local flavour'.

Bookings heeft een eigen on-line hotelreserveringssysteem dat gemakkelijk in het gebruik en snel toegankelijk is. Het systeem heeft een uitgebreide database van 16.000 onafhankelijke hotels en keten-hotels (waaronder ook de individuele GTW hotels) en is toegankelijk via een ongecompliceerde zoekmachine.

Deel: ' Bookings ondersteunt on-line marketing Golden Tulip '




Lees ook