Gemeente Maassluis

Kenmerk: Mo 050
Datum: 13 maart 2000

Boomfeestdag in Maassluis

Op woensdag 22 maart 2000 is het Nationale Boomfeestdag. Ook in Maassluis wordt deze dag gevierd. Dit jaar helpen de leerlingen van de Martin Luther Kingschool in samenwerking met de Woning Stichting Maassluis (WSM), het Centrum voor Natuur en Milieu Educatie (nme) en de afdeling groenvoorziening van de gemeente een handje mee om van deze feestelijke dag een succes te maken.

De Boomfeestdag begint met een bijeenkomst in de school voor speciaal basisonderwijs Martin Luther King (MLK) aan de Haydnlaan. Het gezelschap steekt vervolgens lopend de Haydnlaan over naar het park tussen de flats aan de Van Beethovenlaan en de Mozartlaan. In opdracht van de WSM wordt dit park momenteel geheel opnieuw ingericht.
Milieuwethouder L.D. Wesenhagen-Kastelein en de heer J.R.K. Ploeg, directeur van de WSM planten samen een lindeboom in dit park. De leerlingen van de groepen 5 tot en met 8 van de MLK-school zingen een lied en gaan daarna zelf aan de slag om achter het eerste flatgebouw aan de Van Beethovenlaan een rij haagbeuken te planten. Nadat het nieuwe groen geplant is, is er terug in de school nog een bijeenkomst. De kinderen van de school hebben een wensboom gemaakt, waaraan alle klassen wensen hebben gehangen. Deze wensen worden nu van de boom gehaald en verzameld. Aansluitend krijgen alle kinderen in de klas nog een door supermarktketen Lidl beschikbaar gestelde versnapering een een leuke groene verrassing om mee naar huis te nemen.

Deel: ' Boomfeestdag in Maassluis '