Gemeente Ede

Boomfeestdag op Wekeromse Zand

Op woensdag 22 maart a.s. wordt voor de 44e keer de Nationale Boomfeestdag gevierd. Op deze dag worden door schoolkinderen in het hele land bomen gepland. In Ede gebeurd dat op het Wekeromse Zand.

De doelstelling van deze dag is om kinderen en hun ouders dichter bij de natuur in hun directe leefomgeving te brengen, door ze de waarde en het belang van een gezonde natuur te laten inzien.

De gemeente Ede besteedt elk jaar aandacht aan de Boomfeestdag. Met deze dag wil de gemeente investeren in de kwaliteit van de leefomgeving. De Boomfeestdag wordt in Ede georganiseerd door het MILEC, kennis- en communicatiecentrum voor een duurzame woon-, werk- en leefomgeving, van de sector ROB.

Duizend sparren
Het MILEC heeft voor de uitvoering van de plantactiviteiten dit jaar contact gezocht met Stichting Het Gelders Landschap. De Boomfeestdag wordt gehouden op het Wekeromse Zand, waar schoolkinderen van drie nabijgelegen basisscholen zo'n duizend sparren en enkele tientallen loofbomen gaan planten. Het is de bedoeling dat de aangeplante bomen een aantrekkelijke rustplaats gaan bieden voor enkele dassen, die in dat gebied leven. Medewerkers van Het Gelders Landschap zullen de plantactiviteiten begeleiden. Het MILEC zorgt voor het educatiemateriaal en het contact met de betrokken scholen. Het programma duurt van 8.30 uur tot 11.30 uur.

Dassen in het donker
Wie meer wil weten over dassen, kan terecht in het gebouw van het MILEC, aan de Floreslaan in Ede. Daar is tot en met 31 mei a.s. de fraaie expositie `Dassen in het donker' te bezoeken. De expositie is geopend op maandag t/m vrijdag, van 8.30 uur tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 16.30 uur. Van 1 t/m 5 mei is het MILEC gesloten. De toegangsprijs bedraagt één gulden, maar voor kinderen tot 12 jaar - mits onder begeleiding - is de toegang gratis.

Informatie
Voor meer informatie over de Boomfeestdag of over de dassenexpositie kunt u contact opnemen met het MILEC, tel. (0318) 62 02 31. Zie ook internet: www.ede.nl/milec.

Ede, 15 maart 2000

Deel: ' Boomfeestdag op Wekeromse Zand in de gemeente Ede '