Ingezonden persbericht

Borland versnelt integratieproces na overname door management aanstelling

~ Tony de la Lama benoemd tot vice-president en general manager van de Together Business Unit ~

12 februari 2003 - Borland Software Corporation maakt bekend dat technologie- en Java-veteraan Tony de la Lama is aangesteld als vice-president en general manager van de binnen Borland nieuw opgezette Together Business Unit. Na de recente afronding van de overname van TogetherSoft, benadrukt deze aanstelling het grote belang dat Borland hecht aan een succesvolle en snelle integratie van de oplossingen van TogetherSoft en Borland.

In zijn nieuwe functie, zal De la Lama leiding geven aan het onderzoek, de ontwikkeling, productmanagement-, productmarketing- en business development-activiteiten die nodig zijn om de verkoop van Together ControlCenter-producten en de integratie met de overige producten in de Borland application life cycle management suite, te ondersteunen. Hij gaat werken vanuit de vestiging in Raleigh, North Carolina.

De la Lama trad in 1990 in dienst bij Borland en heeft binnen het bedrijf verschillende ingenieurs- en managementfuncties vervuld. Voorheen was De la Lama werkzaam als vice-president en general manager van de succesvolle Java Business Unit. De la Lama vertegenwoordigt Borland ook als lid van de Java Community Process, waar hij met zijn technische marktkennis een bijdrage levert aan toonaangevende Java-standaarden. George Paolini, de voormalige vice-president van software marketing van Sun Microsystems, zal Tony opvolgen als hoofd van de Java Business Unit.

"Tony heeft op een uitstekende manier leiding gegeven aan onze Java Business Unit en heeft een sleutelrol gespeeld bij het positioneren van Borland als marktleider in Java ontwikkeloplossingen," zei Fred Ball, executive vice-president van Corporate Development en Mergers & Acquisitions. "Wij geloven dat Tony met veel succes de nauwe integratie van de bekroonde Borland en TogetherSoft producten zal bewerkstelligen, waarmee wij software-ontwikkeling wereldwijd kunnen blijven versnellen."

TogetherSoft is een toonaangevende aanbieder van platform-neutrale, design-driven ontwikkeloplossingen die het software-ontwikkelproces versnellen. TogetherSoft-oplossingen vereenvoudigen en integreren het ontwerp en de analyse van de ontwikkeling van complexe software-applicaties. De TogetherSoft-oplossingen werken samen met alle belangrijke enterprise platformen en talen, zoals Java®, C++, Visual Basic®, Visual Basic for .Net en Visual C#®.

(345 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Fotografie van Tony de la Lama is bijgesloten bij deze e-mail.

Over Borland
Borland Software Corporation is een toonaangevende leverancier van technologie voor het ontwikkelen, deployen en integreren van softwareapplicaties. Met de allerbeste, op interoperabiliteit gerichte, technologieoplossingen stelt Borland bedrijven van elk formaat in staat met hun diensten en producten het Internet op te gaan en tegelijkertijd hun legacy systemen te optimaliseren. Borland biedt haar klanten, van de allergrootste bedrijven tot de miljoenen ontwikkelaars uit het Borland Developer Network, de vrijheid applicaties te ontwikkelen, overal in te zetten en bedrijfsbreed te integreren en beheren. Met de oplossingen van Borland kunnen organisaties hun productiviteit vergroten, projecten om de prestaties te verbeteren sneller afronden en hierbij binnen het budget blijven en tegelijkertijd de 'total cost of ownership' verlagen.

Borland werd in 1983 opgericht. Het hoofdkantoor bevindt zich in Scotts Valley, Californië, met kantoren over de hele wereld. Voor meer informatie over Borland kunt u een bezoek brengen aan de website: http://www.borland.com of de community website: http://community.borland.com.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Yvonne van Bokhoven of Viviane Brokerhof bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail:yvonnev@lewispr.com
vivianeb@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Wim Hoek van Borland: Tel: +31 (0)20 503 51 00Fax: +31 (0)20 503 51 11
E-mail: whoek@borland.comWebsite: http://www.borland.com

All Borland brand and product names are trademarks or registered trademarks of Borland Software Corporation in the United States and other countries. All other marks are the property of their respective owners.

Safe Harbor Statement

This release contains "forward-looking statements" as defined under the Federal Securities Laws, including the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 and is subject to the safe harbors created by such laws. All statements that are not historical are forward-looking. Forward-looking statements may relate to, but are not limited to, Borland's future financial performance, capital expenditures, revenues, acquisitions, earnings, costs, product development plans, global expansion plans, estimated size of potential customer markets, demand for Borland s products, the projected acceptance by existing or potential customers of new technologies and the potential features of, or benefits to be derived from, the products developed, marketed or sold by Borland, market and technological trends in the software industry and various economic and business trends. Such forward-looking statements are based on current expectations that involve a number of uncertainties and risks that may cause actual events or results to differ materially. Factors that could cause actual events or results to differ materially include, among others, the following: general economic factors and capital market conditions, general industry trends, the potential effects on Borland of competition in computer software product and services markets, growth rates in the software and professional services markets that Borland participates in, rapid technological change that can adversely affect the demand for Borland s products, shifts in customer demand, market acceptance of new or enhanced products or services developed, marketed or sold by Borland, delays in scheduled product availability dates, open source technologies that compete with Borland s products, actions or announcements by competitors, software errors, reduction in sales to or loss of any significant customers, the ability to successfully integrate acquisitions, Borland s ability to protect its intellectual property rights, the dependence on technologies licensed from third parties, Borland s ability to attract and retain qualified personnel, Borland s failure to contain costs and unanticipated impact of economic and financial conditions in the United States and around the world resulting from the geopolitical conflicts and other consequences of the United States war against terrorism. These and other risks may be detailed from time to time in Borland s periodic reports filed with the Securities and Exchange Commission, including, but not limited to, its latest Annual Report on Form 10-K and its latest Quarterly Report on Form 10-Q, copies of which may be obtained from www.sec.gov. Borland is under no obligation to (and expressly disclaims any such obligation to) update or alter its forward-looking statements whether as a result of new information, future events or otherwise.

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre

tel: +31 (0)40 235 46 00