ECCO GROEP

PERSBERICHT VERZONDEN OP 26 JUNI 2002

Havensfeer herleeft in Schipperswerf en Schipperscafé,

Met de realisatie van de Schipperswerf krijgt Rotterdam er een attractie van formaat bij. De bouw van de Schipperswerf bereikt komende vrijdag het hoogste punt en deze zomer wordt de werf afgemeerd in de Rijnhaven naast Hotel New York in Rotterdam. De Schipperswerf bestaat uit een tweetal pontons met daarop een werfgedeelte, een schipperscafé, steigers en looppaden naar de wal. Het gaat dienst doen als thuisbasis van de Watertaxis van Hotel New York en de snelle Maastaxis. De schepen kunnen bij de werf afmeren en worden er onderhouden. Voor het onderhoud kunnen de schepen het gebouw invaren om vervolgens uit het water getild te worden voor onderhoud of reparatie. Vanuit het schipperscafé kan men dit zien door een glazen wand. De Schipperswerf met zijn café krijgt een uitstraling die vroeger in veel Rotterdamse havenkroegen te vinden was. Het ontwerp is naar een idee van Dorine de Vos en werd uitgewerkt door architect Arco Zweistra. Omdat het café op pontons in het water drijft zal het unieke plek worden in de Rotterdamse haven. Een café voor sterke verhalen, een groot glas bier en ballen gehakt. Het café kan door iedereen bezocht worden, bijvoorbeeld als men wacht op de Watertaxi. Daarnaast zullen de circa 50 schippers van de Water- en de Maastaxis, het als hun uitvalsbasis gebruiken. Het café heeft circa 60 zitplaatsen.

Deze nieuwe onderneming is een initiatief van de oude en de nieuwe eigenaren van Hotel New York, Daan van der Have, Hans Loos en Willem Tieleman. Met het GemeentelijkHavenbedrijf Rotterdam is overeenstemming bereikt om de Schipperswerf een plek te geven naast Hotel New York, waar momenteel de Watertaxi aanlegt.

Vrijdag is ook de ingebruikname van een nieuwe steiger voor de Maastaxi. In totaal zijn circa 30 steigers op de noord- en zuidoever van de rivier geplaatst. De steigers worden in samenwerking met het OntwikkelingsBedrijf Rotterdam gerealiseerd. Ze dienen als op- en afstapplaats voor de Maastaxis. De steiger die komende vrijdag in gebruik wordt genomen, komt te liggen bij de Veerhaven buiten naast restaurant Zenne.

Niet voor publicatie:

Uitnodiging
Graag nodigen wij u uit om komende vrijdag, 28 juni, aanwezig te zijn bij het bereiken van het hoogste punt. Het programma is als volgt:

15.00 uur Vertrek vanaf Hotel New York met de Maastaxi (circa 60 km. per uur) naar de bouwlocatie van de Schipperswerf aan de Waalhaven

15.30 uur Viering hoogste punt. Rondleiding door de Schipperswerf in aanbouw. Gelegenheid voor interviews.

16.30 uur Retour per Maastaxi naar Hotel New York (op verzoek eerder) Op de terugtocht wordt langs de nieuwe steiger bij Zenne gevaren.

Wilt u zo vriendelijk zijn om op te geven of u gebruik maakt van deze uitnodiging. Hiervoor kunt u bellen naar Andrea de Looff, 010-4390539, faxen 010-4842701 of e-mailen adelooff@hotelnewyork.nl

Meer informatie kunt u telefonisch verkrijgen bij Han Verhagen op telefoonnummer (06-53392413). Bijgaand sturen wij u een impressie van de Schipperswerf. De afbeelding is rechtenvrij te gebruiken en te downloaden via www.perssupport.nl. Click op de titel van het bericht en u vindt de afbeelding onderaan.

26 jun 02 15:03

Deel: ' Bouw Schipperswerf in Rotterdam bereikt hoogste punt '