Bron: Persberichten Datum:6-12-1999

BOVAG-afdeling Autoverhuur en-leasing wint kort geding

Vanochtend heeft de BOVAG-afdeling Autoverhuur en -leasing (AVL) het kort geding gewonnen tegen de staat. Het kort geding ging over het sturen van brieven door het Centraal Justitieel Incasso Bureau aan leden van AVL, waarin de onjuiste suggestie wordt gewekt dat de buiten gebruik gestelde-auto wordt vernietigd als de oude boetes van de toevallige bestuurder die hij met zijn eigen auto in het verleden heeft veroorzaakt, niet worden betaald. BOVAG heeft door het winnen van het kort geding een succes voor de autoverhuurbranche behaald. De CJIB probeerde incasso af te dwingen met onjuiste beweringen. De overheid moet nu de juiste informatie geven. Na vier weken krijg je je auto gewoon terug ook al betaal je de boetes niet. Wel worden sleep- en stallingskosten berekend en wordt een maand huurinkomsten gederfd. De brieven van CJIB gaven een heel ander beeld, aldus een woordvoerder. De principiële discussie of de overheid überhaupt het recht heeft om autos buiten gebruik te stellen voor boetes die nooit door het autoverhuurbedrijf zelf zijn veroorzaakt, wordt gevoerd in een andere procedure. Daarin verwacht AVL volgend jaar juni een uitspraak.

Zoekwoorden:

Deel: ' BOVAG-afdeling Autoverhuur en-leasing (AVL) wint kort geding '