ACN kondigt aan dat BPL-toegangsproducten aan onlangs bekrachtigde IEEE 1901 norm voldoen

NEUCHÂTEL, Zwitserland--(BUSINESS WIRE)-- 20101101 --

ACN Advanced Communications Networks SA (ACN) maakte vandaag haar plannen bekend voor het ontwikkelen van Broadband Over Power-Line (BPL) Access Chipsets en BPL-toegangsproducten, die voldoen aan de nieuwe IEEE1901 BPL PHY en MAC - norm. Deze norm is onlangs goedgekeurd door de IEEE-SA Standards Board (Raad voor normen).

Het bedrijf is promotor en lid van de HD-PLC Alliance. De bandpass Wavelet OFDM-technologie van ACN werd bekrachtigd in de nieuwe IEEE 1901 norm, als onderdeel van de BPL-toegangsspecificatie.

In zijn uitleg van dit initiatief, verklaart Dr. Stephan Horvath, CEO van ACN Advanced Communications Networks SA: “Geoptimaliseerde BPL-chips voor de Access en Smart Grid communicatie zijn op dit moment niet verkrijgbaar op de markt. ACN, als eerste initiatiefnemer die aan de marktbehoeften beantwoordt, zal deze gaan ontwikkelen. Wij zijn erg opgewonden over deze ontwikkeling van een eerste op Wavelet OFDM gebaseerde Access BPL chipset, die aan de IEEE 1901 norm tegemoet komt.” Hij voegt hieraan toe: “Ons bedrijf is pionier in power line communicatie en wij hebben al vele jaren ervaring met BPL Access communicaties in verschillende landen. Op deze manier kunnen wij onze klanten de meest geavanceerde toegangsproducten verschaffen die aan de nieuwe IEEE1901 BPL PHY en MAC-norm voldoen.”

Verwacht wordt dat de op Wavelet OFDM gebaseerde Access Chipset van het bedrijf verkrijgbaar is halverwege volgend jaar, en de Access BPL-producten voor Smart Grid communicatie in het derde kwartaal van 2011.

“Het is de moeite waard hier op te merken dat ACN’s bandpass Wavelet OFDM technologie het resultaat is van de grote ervaring van het bedrijf op dit gebied.” zei Michimasa Aramaki, president en voorzitter van HD-PLC Alliance. “Door onze deelname in het HD-PLC Certificeringsprogramma zal ACN ertoe bijdragen de ontwikkeling van de Wavelet OFDM-technologie te versnellen.”

“Nu dat de IEEE 1901-norm bekrachtigd is, is het belangrijk dat ondernemingen zoals ACN snel aan de marktbehoeften beantwoorden, en met producten die aan de norm voldoen.” zei Jean-Philippe Faure, voorzitter van de werkgroep van de IEEE 1901.

De wereldwijde Smart Grid markt is op enorme groei ingesteld. Geschat wordt dat tegen 2015 aan cumulatieve uitgaven voor Smart Grid technologie wereldwijd een bedrag van $200 miljard besteed zal zijn.

Zonder de geavanceerde communicatie in twee richtingen zal de Smart Grid niet rijp worden. Met andere woorden: het wordt niet vereist dat BPL Access communicatie de Grid intelligent maken. ACN volgt een geloofwaardige strategie om toonaangevend te zijn in Smart Grid communicaties.

Thuispagina-informatie

ACN Advanced Communications Networks SA https://www.acn-group.com/

HD-PLC Alliance https://www.hd-plc.org/.

IEEE Standards Association https://standards.ieee.org.

Over ACN, Advanced Communications Networks SA

ACN is een particuliere onderneming opgericht in 1993. Het bedrijf stelt zich ten doel hoogwaardige netwerktechnologie te ontwikkelen voor bedrade en draadloze communicaties. ACN draagt er met haar netwerkexpertise voor migratie naar nieuwe geconvergeerde netwerken ertoe bij dat deze technologieёn snel kunnen worden ingezet. ACN heeft met haar Discrete Multitone Modulation en Bandpass Wavelet OFDM Modulation technologieёn actief deelgenomen aan de IEEE1901 werkgroep. Meer informatie vindt u op https://www.acn-group.com/.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
ACN - Advanced Communications Networks SA