Brain Force Software krijgt beursnotering in Frankfurt

Amsterdam, 9 juni 1999 - Brain Force Software zal op 10 juni 1999, na een intensieve voorbereiding van een jaar, als eerste Oostenrijkse IT-onderneming een notering krijgen aan de beurs van Frankfurt. De prijs per aandeel wordt 26 euro.

Brain Force Software is een Europees georiënteerde IT-onderneming die zich toelegt op ontwikkeling, marketing en integratie van systeem- en netwerkbeheersoftware. Het bedrijf beschikt inmiddels over 300 consultants die IT-managers van grote ondernemingen helpen bij het vinden en tijdig implementeren van geavanceerde IT-oplossingen.

Brain Force Software voorziet een sterke groei in de activiteiten op het gebied van Internet-oplossingen en Call Center-applicaties. Daartoe zijn twee nieuwe divisies opgericht. De divisie WebL@b - e-business richt zich naast Internetactiviteiten ook op oplossingen op het terrein van Supply Chain Management. De divisie Call Center Operations gaat een complete suite van Call Center-applicaties op de markt brengen.

Brain Force Software voorziet in 1999 een omzetstijging van 35 procent naar 38,9 miljoen euro. In het jaar 2000 wordt een omzet voorzien van circa 52,2 miljoen euro. Met de beursgang wil Brain Force Software met name de sterke groei van de activiteiten van een sterk financieel fundament voorzien. Naast de oprichting van de twee nieuwe divisies verwacht Brain Force Software tevens groei te realiseren door overnames.

Brain Force Software

Brain Force Software is sinds de oprichting in 1983 in Oostenrijk actief als consultant en distributeur van software voor grote ondernemingen. In november 1997 opende Brain Force Software een kantoor in Amsterdam. Dit kantoor bedient de markt in Nederland, België en Luxemburg, en concentreert zich op de verkoop van systeembeheersoftware voor Client/Server-systemen. In datzelfde jaar behaalde het bedrijf een omzet van 37,5 miljoen DM en een nettowinst op de balans van 1,8 miljoen DM. Door de overname van bestaande onderhoudscontracten beschikt de nieuwe vestiging in Amsterdam al over een aanzienlijk aantal klanten, waaronder VOLVO, Philips, Libertel, Alcatel Bell, Amsterdams Uit Buro, Alfa Laval, Nederlands Rundvee Syndicaat en het Kadaster.

Brain Force Software heeft in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland zelfstandige divisies en is officieel distributeur en vertegenwoordiger van onder andere Axent Technologies, Bridgehead, Ericom, Heroix, Process Software, Raxco, SQL Software, Unison en Wyatt River Software.

Deel: ' Brain Force Software krijgt beursnotering in Frankfurt '