Politie Midden- en West Brabant

Brand verwoest bedrijfspand

Tilburg, woensdag 12 februari 2003

Vanmorgen om 03.30 uur heeft een grote uitslaande brand een interieurbedrijf aan de Jules Verneweg in Tilburg in de as gelegd. De brand ontstond vermoedelijk aan de achterzijde van het gebouw en breidde zich snel uit. Met vier bluswagens en twee hoogwerkers ging de brandweer de vuurzee te lijf. Daarbij werd ook een grootwatertransport vanuit het Wilhelminakanaal aangelegd. Rond de klok van 06.00 uur kon het sein de brand meester worden gegeven.

Tijdens de brand zette de politie de omgeving ruim af omdat er aanvankelijk sprake zou zijn van een asbesthoudend dak. Bij meting beek deze concentratie echter dusdanig gering dat er geen gevaarzetting was. Ook een gasfles en verfmateriaal binnen het bedrijf leverden geen problemen op. De financiële schade voor het bedrijf is onbekend. Wel moet nagenoeg het gehele bedrijfspand als verloren worden beschouwd. Het is nog onduidelijk wat de oorzaak van de brand is geweest.

Bron: Rob Luijten

Deel: ' Brand verwoest bedrijfspand in Tilburg '