Brandweer Hardinxveld beleeft uitzonderlijk rustig 1999

HARDINXVELD-GIESSENDAM- De vrijwillige brandweer van Hardinxveld-Giessendam, beleefde in 1999 een zeer rustig jaar. Het aantal meldingen, waarbij de hulp van de spuitgasten gewenst was duikelde naar zestig. In 1998 lag dit aantal nog op vierenzeventig. Dit blijkt uit de gisteren vrijgekomen jaarcijfers van het korps.

De daling van het aantal uitrukken is opvallend, omdat in de jaren daarvoor een duidelijk trend opwaarts in het te zien was. Climax was de uitslaande brand bij de firma ‘Dimaha’, in april. Uit de statistieken over 1999 blijkt verder, dat er twee slachtoffers vielen. Bij een woningbrand, in mei, moest de pasgeboren baby ter observatie twee dagen in het ziekenhuis verblijven, waarna het zonder nadelige gevolgen naar huis terugkeerde. Verder viel in september bij scheepswerf ‘De Merwede’, een man 12 meter naar beneden in een liftschacht. De man overleefde het ongeval, ondanks enkele zware verwondingen.
Het aantal loze meldingen bleef met een aantal van drie danig in de perken.

Brandweer Hardinxveld-Giessendam

Peter Vlot