Gemeente Den Helder

Brandweermannen gehuldigd

betreft:
week: week 49

Burgemeester Hoekzema heeft vorige week aan diverse brandweermannen diploma's en certificaten uitgereikt. Hij deed dit tijdens de jaarlijkse korpsbijeenkomst. Daarnaast vierden vijf medewerkers een jubileum: Leo Vermeulen omdat hij 30 jaar in dienst is, en vier Julianadorpers die 12,5 jaar `vrijwillig' hun post in Julianadorp bemannen: Carlo Koenen, Gé Berbée, Cor Hollander en Cees Kroon.

In zijn toespraak prees de burgemeester de betrokkenheid van zowel de beroepsmensen als de vrijwilligers van de brandweer Den Helder. Hij onderstreepte dit nog eens aan de hand van een terugblik op de grote rampenoefening van vorige week maandag op en rond de Oude Rijkswerf Willemsoord. Commandant Van Dijk vertelde dat de term `vrijwilligers' eigenlijk achterhaald is: "Je komt vrijwillig in dienst van de Brandweer en daar houdt die vrijwilligheid op. Daarna ga je heel duidelijk verplichtingen aan. Zeker de loodzware opleidingen die tegenwoordig nodig zijn rechtvaardigen een betiteling als part-timer bij de Brandweer".

laatste verandering: december 06, 1999

Deel: ' Brandweermannen Den Helder gehuldigd '