Gemeente Breda

BREDA GEEFT F 25.000 VOOR NOODHULP AAN SLACHTOFFERS AARDBEVINGSRAMP

Het Bredase gemeentebestuur condoleert de Turkse gemeenschap in Breda met het verlies van familieleden, vrienden en kennissen als gevolg van de aardbeving die in het noordwesten van Turkije heeft plaatsgevonden.

Als blijk van medeleven heeft het college van B & W besloten om een bedrag van f 25.000,- beschikbaar te stellen voor noodhulp aan de slachtoffers van de aardbeving.

Het Bredase gemeentebestuur is ontsteld over de afschuwelijke gevolgen van de aardbevingsramp die afgelopen dinsdagochtend in alle vroegte heeft plaatsgevonden in Turkije. Ongetwijfeld zijn onder de slachtoffers van de ramp ook vele familieleden, vrienden en kennissen van leden van de Turkse gemeenschap in Breda. Het gemeentebestuur leeft met hen mee in deze dagen, waarin nog grote onzekerheid bestaat over het lot van hun dierbaren.

Als blijk van medeleven heeft het college vandaag besloten om via het landelijke Rode Kruis een bedrag van f 25.000,- beschikbaar te stellen voor noodhulp aan de talrijke slachtoffers van deze ramp.

Breda, 19 augustus 1999

Deel: ' Breda geeft noodhulp aan slachtoffers aardbevingsramp '