Gemeente Breda

BREDA SCHAFT OP TERMIJN PARKEERKAART AF

De digitale parkeerkaart Breda, waarmee alleen in Breda parkeergeld betaald kan worden, wordt geleidelijk aan afgeschaft en zal na 1 januari 2000 helemaal niet meer te gebruiken zijn. Dat heeft de gemeente Breda besloten nu bij steeds meer parkeerautomaten betaald kan worden met chipper of chipknip.

Eind 1999 zal 80 tot 90% van de parkeerautomaten zijn aangepast. Het Parkeerbedrijf is inmiddels begonnen met het ombouwen van de automaten.

Op dit moment bieden 14 automaten de mogelijkheid tot betaling met chipper of chipknip. Dat betaalmiddel is landelijk in gebruik en het Parkeerbedrijf hoopt hiermee veel meer klanten betaalgemak te kunnen bieden dan met de parkeerkaart het geval is. Met het aanpassen van de parkeerautomaten verdwijnt echter de mogelijkheid om met een parkeerkaart te betalen.

Mensen die nog een geldige parkeerkaart hebben, kunnen die kaart in de loop van dit jaar gewoon opmaken, maar ze kunnen hem ook inleveren bij de balie van het Parkeerbedrijf, Fellenoordstraat 78 te Breda. Als bij het uitlezen van de kaart blijkt dat er nog een tegoed op staat, wordt dat tegoed terugbetaald.

Breda, 13 juli 1999

Zoekwoorden: