Brede ondersteuning van vooraanstaande hardwareleveranciers voor Windows 2000-platform

Industrie lanceert duizenden nieuwe producten, diensten en oplossingen voor ondernemingen die overgaan op Windows 2000

Schiphol-Rijk/Brussel, 17 februari 2000 - Microsoft maakt bekend dat de honderden PC-fabrikanten over de hele wereld die Windows 2000 Ready-PC's hebben geleverd, zijn begonnen Windows 2000 Professional, Windows 2000 Server en Windows 2000 Advanced Server voor te installeren op hun zakelijke desktops, notebooks en servers. Ook duizenden systeembouwers voorinstalleren Windows 2000 op maatwerk-PC's en servers voor het grote aantal ondernemingen dat migreert naar het nieuwe platform.

Windows 2000 Global Launch Partners Compaq Computer, Dell Computer, Hewlett-Packard, IBM, Toshiba, Cisco Systems, EMC en Intel benadrukken hun ondersteuning voor het platform met een overvloed aan producten, uiteenlopend van voorgeïnstalleerde systemen, tot diensten en ondersteuning om klanten te helpen bij de migratie van hun bestaande systemen naar Windows 2000.

"De ondersteuning en diensten van onze Windows 2000 Global Launch Partners en honderden andere PC-fabrikanten, zal het voor onze klanten gemakkelijker maken om over te stappen op Windows 2000," aldus Deborah Willingham, vice president of Windows Marketing bij Microsoft. "We zijn ook zeer blij met de ondersteuning voor Windows 2000 van vooraanstaande bedrijven zoals Intel, EMC en Cisco."

Dankzij een strategische relatie met Microsoft kan Compaq haar klanten een gemakkelijk migratiepad naar Windows 2000 aanbieden, met een brede keuze aan producten en diensten.

"Compaq en Microsoft hebben de afgelopen twee jaar nauw samengewerkt aan het ontwerp, de ontwikkeling en het testen van vele van de belangrijkste technologieën in Windows 2000," zegt Peter Blackmore, senior vice president of Sales and Marketing bij Compaq Computer.

Dell en Microsoft hebben tijdens de ontwikkeling van Windows 2000 nauw samengewerkt aan de ontwikkeling van Windows 2000, om ervoor te zorgen dat het nieuwe besturingssysteem voldoet aan de hoogste eisen op het gebied van kwaliteit en betrouwbaarheid. De systemen van Dell zijn volledig getest aan de hand van de systeemeisen van Windows 2000. Als onderdeel van haar Windows 2000 Premier Migration Program biedt Dell een uitgebreide reeks diensten en programma's, om klanten te helpen bij een gemakkelijke overgang naar het nieuwe besturingssysteem.

"We zijn blij dat we Windows 2000 kunnen leveren aan onze klanten, samen met onze Windows 2000-services. Het blijft een belangrijk streven van Dell om onze klanten te voorzien van de beste technologische oplossingen. De verbeterde functionaliteit en betrouwbaarheid van Windows 2000 zal duidelijke positieve gevolgen hebben voor klanten die reeds in een vroegtijdig stadium migreren naar het nieuwe besturingssysteem," zegt Carl Everett, senior vice president van de Personal Systemgroup bij Dell Computer.

Hewlett-Packard heeft een uitgebreide reeks producten, diensten en trainingen voor Windows 2000 Professional aangekondigd. HP lanceerde onlangs haar Microsoft Service Operation (MSO), een nieuwe business unit binnen HP Services & Support, speciaal gericht op klanten met Windows 2000 en Windows NT-platforms. MSO helpt klanten bij het plannen, ontwerpen, implementeren en onderhouden van Microsoft-technologieën binnen de gehele organisatie. Vanaf vandaag levert HP dertien desktop- en notebook-modellen met Windows 2000 en biedt tevens HP NetServer-systemen die gereed zijn voor Windows 2000.

"HP heeft drie jaar lang met Microsoft samengewerkt om de beste producten, trainingen, diensten en support te ontwikkelen, zodat klanten snel kunnen profiteren van de hoogste betrouwbaarheid, beheersbaarheid en beveiliging in Windows 2000-omgevingen," aldus Duane Zitzner, president of Computing Systems bij Hewlett-Packard.

De producten van Toshiba stellen gebruikers in staat om geheel zelf te bepalen hoe en waar zij werken. De expertise van Toshiba in gebieden zoals gebruiksvriendelijkheid en total cost of ownership hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van Windows 2000. Toshiba en Microsoft hebben de afgelopen twee jaren nauw samengewerkt om ervoor te zorgen dat het nieuwe zakelijke besturingssysteem optimaal samenwerkt met de hardwaretechnologieën van Toshiba.

"Toshiba's vooraanstaande rol op het gebied van mobiele oplossingen wordt verder versterkt met de verbeteringen in Windows 2000 op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en beveiliging," aldus Jeffrey Friedrichs, vice president en general manager of marketing, Computer Systems Group bij Toshiba America Information Systems. "Het gebruik van Windows 2000 op Toshiba-notebooks resulteert in een lagere total cost of ownership, door de supportkosten te verlagen en de uptime van het systeem te verhogen. "Daarnaast maken functies zoals plug and play, hot docking en het verbeterde energiebeheer volledig gebruik van de mobiele technologieën van Toshiba."

De goede relatie tussen IBM en Microsoft zorgt ervoor dat klanten groot vertrouwen kunnen hebben in Windows 2000 als platform voor de producten van IBM. De geavanceerde technologieën in IBM's producten, gecombineerd met haar expertise op het gebied van enterprise-integratie en grootschalige implementatietrajecten, vormen een uitstekende aanvulling op Windows 2000. Daarnaast heeft IBM een van de grootste wereldwijde services-organisaties opgericht, om klanten te helpen bij de implementatie van Windows 2000. Via haar wereldwijde HelpCenters en Learning Services voorziet IBM in een complete reeks educatieve diensten, service, en support om klanten te helpen bij een probleemloze transitie naar Windows 2000.

"IBM heeft aanzienlijk geïnvesteerd om onze producten voor te bereiden en klanten te helpen om snel, veilig en betrouwbaar te migreren naar Windows 2000," zegt Ralph Martino, vice president of marketing and strategy, Personal Systems Group bij IBM. "Nu klanten zich gesteld zien voor nieuwe uitdagingen op het gebied van verhoogde mobiliteit, profiteren van het web en het verlagen van de total cost of ownership, voorziet IBM - samen met Windows 2000 - in deze behoeften. Klanten kunnen profiteren van onze vooraanstaande technologie en e-business-oplossingen om hun e-business-doelstellingen te realiseren.

Unisys e-@ction Solutions for Windows 2000 omvat een compleet aanbod aan services, horizontale en verticale oplossingen en technologiën waarmee klanten end-to-end bedrijfskritische oplossingen kunnen ontwerpen, implementeren en onderhouden. Daarbij kunnen ze profiteren van de voordelen van het nieuwe Microsoft-platform, terwijl investeringen in bestaande informatiesystemen beschermd blijven. Een goed voorbeeld is de Unisys e-@action Enterprise Server ES7000, een op Intel gebaseerd mainframe dat tegen zeer lage kosten een prestatieniveau biedt dat ooit alleen mogelijk was op mainframes of UNIX-systemen.

"Windows 2000 biedt een ongekend hoge schaalbaarheid, prestaties en betrouwbaarheid binnen het bereik van een brede reeks klanten, doordat het de kosten voor enterprise-klasse automatisering aanzienlijk verlaagt en het beheer van enterprise-systemen drastisch verlaagt," zegt Irv Epstein, head of program management for Windows 2000 en Windows NT bij Unisys. "Het e-@action Solutions for Windows 2000-aanbod van Unisys maakt gebruik van de diensten, oplossingen en technologieën die gedurende tientallen jaren getest zijn. Dit productaanbod voorziet klanten van de algehele infrastructuur-ondersteuning die nodig is om grote, op Windows 2000 gebaseerde oplossingen succesvol te implementeren op een wereldwijde schaal."

Met de toenemende vraag naar zakelijke Internet-oplossingen is ook de vraag naar betere integratie tussen applicatieplatforms en netwerkinfrastructuren toegenomen. Cisco en Microsoft hebben de handen ineengeslagen om oplossingen aan te kunnen bieden die gebaseerd zijn op Windows 2000 en die profiteren van de samenwerking op het gebied van beveiliging, quality-of-service, en directory services.

"Onze gezamenlijke oplossingen zullen een betere schaalbaarheid bieden en onze klanten in staat stellen om op Windows 2000-gebaseerde omgevingen snel en veilig via Cisco-netwerken te implementeren," aldus Peter Alexander, vice president of Enterprise Marketing bij Cisco. "Tezamen bieden Cisco en Microsoft de beschikbaarheid en de betrouwbaarheid die nodig is voor het Internet-bedrijfsmodel van vandaag."

De enterprise-opslagsystemen en software op het gebied van enterprise-storage van EMC ondersteunen Windows 2000 en stellen gebruikers van Windows 2000 in staat om informatie van vele servers te consolideren op één EMC-opslagsysteem. Op deze wijze kan het beheer, de beveiliging en het gebruik van informatie verbeterd worden. Het vermogen van EMC om tegelijkertijd ondersteuning te bieden voor heterogene servers, inclusief mainframes, zorgt ervoor dat Windows 2000 snel en naadloos geïntegreerd kan worden.

"EMC Enterprise Storage is voor organisaties een belangrijke technologie die de implementatie van Windows 2000 kan vereenvoudigen, en EMC is gereed om klanten te helpen bij de migratie en het implementeren van Windows 2000 in hun datacentra," zegt Mike Ruettgers, CEO van EMC. "EMC biedt de tools waarmee klanten hun op Windows 2000 gebaseerde informatie kunnen consolideren, onbegrensd kunnen groeien en informatie kunnen beschermen en beheren. Daarmee wordt Windows 2000 een sleutelcomponent binnen hun e-infostructuur."

"Intel en Microsoft hebben tezamen ervoor gezorgd dat Windows 2000 in hoge mate is geoptimaliseerd voor de Pentium III- en Pentium III Xeon-processorplatforms. De combinatie van Windows 2000 en de Intel Architecture op alle systemen, van notebooks en desktops tot high-end enterprise-servers vormt het ideale platform voor organisaties die via Internet zaken willen doen. Windows 2000 Server met op Pentium III Xeon gebaseerde servers bieden de hoogste prestaties tegen een zeer aantrekkelijke prijs, voor de e-business omgevingen van vandaag en met de mogelijkheid om te groeien tot systemen met acht-processors en meer.

Ook PC-fabrikanten zoals Acer, DTK Computer, Equus, Foundation Integrated Systems, Gateway, Leo, LG, MaxData, Merit, MidWest Micro, Micron, NEC, Omni Tech, Samsung, Sejin, Siemens, Synec Technologies en Tigrem hebben Windows 2000 Ready-PC's ontwikkeld. Zij zullen vanaf 17 februari Windows 2000 meeleveren met hun systemen.

Behalve de producten van deze grote PC-fabrikanten, kunnen klanten die geïnteresseerd zijn in maatwerk-PC's met Windows 2000 terecht bij de ruim 33.000 systeembouwers over de hele wereld, die uitgebreide trainingen voor Windows 2000 hebben gevolgd via het Microsoft OEM System Builder-programma. Meer informatie is te vinden op http://www.microsoft.com/benelux/biz/.

Windows 2000
Het Microsoft Windows 2000 platform is bij uitstek geschikt voor de nieuwe generatie zakelijke automatiseringsoplossingen en voorziet in alle behoeften van klanten, uiteenlopend van laptops en desktops tot high-end, geclusterde servers. Met dit besturingsplatform kunnen organisaties hun bedrijf geschikt maken voor Internet, met een betrouwbare, beheerbare infrastructuur die geoptimaliseerd is voor zowel bestaande als nieuwe hardware. Meer informatie over Windows 2000 is te vinden op http://www.microsoft.com/benelux/windows/ en http://www.microsoft.com/benelux/technet/.

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te bieden tot een prettiger en gemakkelijker gebruik van de computer, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Deel: ' Brede ondersteuning hardwareleveranciers voor Windows 2000 '