Brio Technology sluit wereldwijde verkoopsovereenkomst met IBM

Brio introduceert Brio Enterprise: IBM DB2, een IBM-specifieke versie van de Brio Enterprise 6.0 Business Intelligence suite

Palo Alto, Calif. (USA), 29 juni 1999 ? Brio Technology (NASDAQ:BRYO) kondigt de

Brio Enterprise:IBM DB2 Edition aan; een IBM-specifieke versie van de Brio

Enterprise Business Intelligence suite. Tegelijkertijd maakt Brio de wereldwijde

verkoopsovereenkomst met IBM bekend voor de verkoop van de nieuwe producten. In

het kader van deze overeenkomst levert Brio Technology een IBM-specifieke

"private label" versie van haar Brio Enterprise 6.0. IBM krijgt op haar beurt

het recht om wereldwijd deze versie van de Brio Enterprise producten te verkopen

op alle platformen en in alle taalversies.

"Deze wereldwijde overeenkomst met Brio Technology biedt ons de mogelijkheid om

geïntegreerde business intelligence oplossingen op maat te leveren, die precies

inspelen op de individuele behoeftes van de klant ? ongeacht het gebruikte

platform of het aantal eindgebruikers", aldus Jim Kelley, vice president data

management marketing ? software solutions division bij IBM.

"Als IBM Business Partner biedt Brio reeds geruime tijd geavanceerde producten

en diensten voor de IBM omgeving. Deze overeenkomst versterkt onze wereldwijde

samenwerking", aldus Yorgen Edholm, president en CEO van Brio Technology. "Door

gebruik te maken van IBM's uitgebreide verkoopsnetwerk en IBM te voorzien van

een Brio Enterprise versie, die specifiek ontworpen is voor DB2 Universal

Database, kan beter worden ingespeeld op de individuele Business Intelligence

behoeften van IBM klanten."

Deze wereldwijde overeenkomst betekent een uitbreiding van de reeds bestaande

verkoopssamenwerking tussen beide ondernemingen. De resultaten die voortvloeien

uit het vorig jaar afgesloten Business Intelligence Partnership initiatief en

het feit dat IBM ook intern voor Brio heeft gekozen, maakt dat beide

ondernemingen in staat zijn een complete implementatie te verzorgen van Brio's

web en client-server producten die specifiek gericht zijn op gebruik met IBM's

DB2 Universal Database en hardware servers. Deze versie van Brio Enterprise werd

bij IBM uitvoerig getest in wat wellicht de grootste implementatie van een

business intelligence applicatie ter wereld is en waarbij de Brio oplossing naar

meer dan 40.000 IBM medewerkers binnen de verkoop- en distributie afdeling wordt

uitgerold.

E N D

Brio Enterprise: IBM Edition is een volledige, op maat gemaakte versie van de Brio Enterprise productlijn. Ze biedt native support voor DB2 Universal Database, DB2 Universal Database voor AS/400 en DB2 OLAP Server, een "snap-in" meta data connectie voor Visual Warehouse Information Catalog, gepersonaliseerde gebruikersinterface, ondersteuning en zal beschikbaar zijn voor Web- en Microsoft Windows client versies, zowel voor IAX als Windows NT server omgevingen. Net zoals de standaard Brio Enterprise versie 6.0 bevat de IBM-specifieke versie verbeterde grafische ontwikkeltools en JavaScript programmeeromgeving. Verder biedt het dezelfde open architectuur en rich object model voor de ontwikkeling van stand-alone applicaties of de integratie van nieuwe analytische functies in bestaande applicaties. Brio Technology zal specifieke service en support voorzien voor de IBM versie van Brio Enterprise, waarvan de beschikbaarheid voorzien is voor 1 juli 1999.

Brio Technology en IBM
In april 1999 kondigde Brio het eWarehouse programma aan voor het bouwen en uitrollen van business intelligence applicaties voor het Internet. Het eWarehouse programma combineert de ontwikkelingsfuncties voor analytische applicaties van Brio 6.0 met IBM Visual Warehouse, inclusief opleiding, ondersteuning en partnerprogramma's. Het gamma IBM Visual warehouse software pakketten, ondersteund door DB2 Universal Database, helpt bedrijven bij het bouwen, beheren en analyseren van datawarehouses en datamarts. De in augustus 1998 aangekondigde Brio versie van IBM Visual Warehouse Brio Editie maakt deel uit van het IBM Business Intelligence Partnership Initiative en wordt rechtstreeks door IBM en door IBMs verkoopkanaal verkocht.

In februari 1999 maakte Brio bekend dat IBM de Brio Enterprise productsuite mee zal verkopen als deel van DecisionEdge voor Sales Analysis, SAP. Deze IBM oplossing richt zich tot die bedrijven die beter gebruik willen maken van de verkoopsgegevens die vervat zitten in hun SAP R/3 systemen en omvat hardware, software, consulting en services.

Brio Technology is daarenboven ook lid van IBMs wereldwijde Solution Developer Program dat commerciële software ontwikkelaars bijstaat in het uitbreiden van hun afzetmarkt, het verlagen van hun algemene werkingskosten en het sneller op de markt brengen van hun producten. Het programma stelt ontwikkelaars in staat hun klanten complete e-business oplossingen aan te bieden.

Brio Technology, Palo Alto, Californië, levert wereldwijd toonaangevende business intelligence oplossingen voor het optimaliseren van bedrijfsoperaties en beslissingsprocessen. De Brio Enterprise familie biedt een evenwichtige en complete oplossing die op unieke wijze informatie uit een data warehouses haalt, zowel binnen als buiten de onderneming. De krachtige combinatie van een client/server architectuur met Web-technologie stelt Brio Enterprise produkten in staat een complete oplossing te bieden voor business intelligence in een onderneming en verschaft de vele verschillende gebruikers binnen een onderneming toegang tot belangrijke bedrijfsinformatie, afhankelijk van hun individuele behoeften en gebruikersfaciliteiten.

Brio Belux, een onafhankelijke business unit binnen Axio Systems, is gevestigd te (nieuw adres!) Neerhonderd 15/1, 9230 Wetteren, tel: + 32 (0)9 365 45 45 Fax: + 32 (0)9 369 49 59. Brio Belux stelt momenteel vier mensen te werk. Voor meer inlichtingen, gelieve contact op te nemen met Chris De Moor. Klanten van Brio Belux zijn ondermeer DHL, V.M.W. en BATC.

Brio Nederland, een onafhankelijke business unit binnen de Guide Holding, is gevestigd te 8170 AD Vaassen, PO Box 174, Tel: +31 (0) 578.57.00.26, Fax: +31 (0) 578.579.210. Voor meer inlichtingen, gelieve contact op te nemen met Roel Haverland.

Voor meer inlichtingen, gelieve contact op te nemen met: NewsEngine, Kristof Sehmke
Tel: 32 3 237.23.24, Fax: 32 3 237.23.25 of e-mail: kristof@newsengine.be

Deel: ' Brio Technology sluit verkoopovereenkomst met IBM '