CLUB EUROPE GAAT VAN START

Vandaag is door British Airways, met de aankomst van het eerste nieuwe generatie Airbus A319 vliegtuig, een investeringsprogramma van 50 miljoen pond aangekondigd voor Club Europe.

De belangrijkste kenmerken van de nieuwe Club Europe cabines zijn de nieuw vormgegeven stoelen, nieuwe interieurs, gerenoveerde lounges en een snellere incheckprocedure, allemaal ontworpen om te garanderen dat British Airways de beste keus is voor zakelijke passagiers in Europa.
De nieuwe Club Europe ‘look’ is onthuld door Bob Ayling, CEO van British Airways tijdens een ceremonie op Birmingham Airport om de aankomst van het A319 toestel te markeren. De ceremonie werd ook bijgewoond door dr. Dietrich Russell, Chief Operating Officer van Airbus.
Bob Ayling: "British Airways zet zich in om de best mogelijke service te bieden en investeert meer dan 6 miljard pond in haar grootste programma ooit voor productverbeteringen voor premium-passagiers. Club Europe is nu als eerste van onze nieuwe producten in de lucht en zal volgend jaar worden gevolgd door Club World, Concorde en First."
Het investeringsprogramma borduurt voort op een investering van 150 miljoen pond die de luchtvaartmaatschappij vorig jaar deed in de World Traveller economy service.
De belangrijke elementen van het nieuwe Club Europe-product, dat zal worden ondersteund door een opleidingsprogramma voor meer dan 5000 werknemers, zijn:

Nieuwe stoelen in sportwagenstijl, uitgevoerd in luxueus, donkerblauw leer met dikkere vulling en versterkte belijning voor meer comfort. Een nieuw, frisser en lichter interieur inclusief nieuwe vloerbedekking en gordijnen.

De lancering van een renovatieprogramma voor 26 speciale Club Europe-lounges door heel Europa waarin het ‘terrassenconcept’ is verwerkt, met faciliteiten voor passagiers om te werken of te ontspannen.

Plannen voor een drie minuten durende ‘Fast Track’ - om rijvorming te voorkomen - dat speciaal ontworpen is om passagiers snel door de paspoort- en veiligheidscontrole bij Terminal 1 te loodsen.

Unieke voorrang bij het inklaren van de bagage in Groot-Brittannië en plannen voor een snelle dienst voor bagage-afgifte, als aanvulling op de tien verschillende manieren om in te checken.

Plannen voor nieuwe Club Europe incheckbalies op de Britse luchthavens.

Versnelde installatie in heel Europa van ‘self service ticketing’ kiosken, waardoor men in minder dan een minuut kan inchecken en passagiers zelf een stoel kunnen uitkiezen.

Nieuwe menu’s die eenvoudiger, lichter, gezonder en nog smakelijker zijn.

23 september1999
2309/NC/99
Noot aan de redactie:

De luchtvaartmaatschappij heeft 39 A319- en 20 A320-vliegtuigen besteld. 125 vliegtuigen, waaronder de Boeing 737, 757 en 767, zullen met het nieuwe Club Europe product worden uitgerust.

De stoelen worden geleverd door Kilkeel in County Down in Noord-Ierland; het leer door Dalmarnock Leather in Glasgow.

Meer dan drie miljoen passagiers vliegen met Club Europe – 65 procent daarvan heeft alleen handbagage.

Meer dan een miljoen passagiers maken gebruik van self service ticketing van British Airways dat beschikbaar is op 14 Europese bestemmingen, alsmede op Heathrow (Terminal 1 en 4) en Gatwick. Dit is meer dan bij elke andere Britse luchtvaartmaatschappij.

British Airways vliegt op 60 Europese steden en heeft meer lounges voor zakenmensen dan elke andere Britse luchtvaartmaatschappij.

De luchtvaartmaatschappij kondigde in mei dit jaar het eerste geheel horizontale bed aan voor zakelijke passagiers, als onderdeel van haar nieuwe Club World-service voor intercontinentale reizigers. Het nieuwe product zal begin 2000 worden geïntroduceerd.

Dit jaar werd een investering voor het millennium aangekondigd van 15 miljoen pond voor het vlaggenschip van British Airways, de Concorde, met als belangrijkste kenmerken: nieuwe interieurs, nieuwe stoelen en nieuwe, speciale lounges op Heathrow Airport in Londen.

Voor meer informatie en/of fotomateriaal kunt u contact opnemen met: GCI Holland Public Relations/Public Affairs
Norbert Cappetti of Frank Haagsman
Telefoon: 020 – 67 68 666