Ingezonden persbericht


Persbericht

British Airways reduceert call center kosten met 95% dankzij spraaktechnologie van Aspect Communications en Nuance

Hoofddorp, 24 maart 2003 - Aspect Communications Corporation (Nasdaq: ASPT), marktleider op het gebied van business communications solutions, en Nuance, de 'speech experts', hebben voor British Airways een nieuwe vluchtinformatielijn gerealiseerd gebaseerd op spraaktechnologie. British Airways meldt dat deze vluchtinformatielijn, waarbij bellers hun vluchtnummer, gatenummer en vertrektijd kunnen inspreken, de kosten van haar call center met 95% heeft teruggebracht. Deze oplossing heeft geleid tot een daling in de gesprekskosten van Euro 2,80 naar Euro 0,15 per gesprek. De oplossing is in 16 weken geïmplementeerd en heeft zich binnen 6 maanden volledig terugverdiend. Het vluchtinformatiesysteem verwerkt 12.000 klantcontacten per dag en had in december 2002 al twee miljoen telefoontjes verwerkt.

British Airways maakte voorheen gebruik van 128 verschillende telefoonnummers om de diverse call center locaties te ondersteunen. Met de implementatie van de Aspect/Nuance-oplossing bespaart de luchtvaartmaatschappij niet alleen kosten, maar is ook het beheer enorm vereenvoudigd. Het aantal telefoonnummers is teruggebracht tot drie: reserveringen, vluchtinformatie en customer care. Het spraaksysteem, dat zich aan de beller presenteert als 'Claire', levert vertrek- en aankomstinformatie voor vluchten van British Airways en transfers. Daarnaast kan 'Claire' eventueel de beller snel doorverbinden met live call center medewerkers in geval van nood of wanneer een vlucht erg vertraagd of geannuleerd is.

Dit klantinformatiesysteem is één van de belangrijkste onderdelen van het initiatief van British Airways om hun klantenservice op een nog hoger niveau te brengen. Voor klanten van British Airways betekent klantenservice het ontvangen van de juiste informatie op het juiste moment. Deze oplossing van Aspect en Nuance maakt dit mogelijk. Het voorbeeld van British Airways toont aan dat bedrijven met behulp van spraaktechnologie hun efficiency aanzienlijk kunnen verbeteren , aldus Ronald Rijsemus, Operations Manager Aspect Communications BV.

Over Aspect Communications

Aspect Communications Corporation (Nasdaq: ASPT) is de toonaangevende aanbieder op het gebied van business communications oplossingen, toegespitst op contact management technologie.

Aspect helpt organisaties te evolueren naar multichannel contact management door te zorgen voor probleemloze integratie van traditionele telefonie en Voice-over-IP, e-mail, voice-mail, web, fax, en draadloze business communications. Zo ondersteunt Aspect haar klanten in hun contact management strategie voor de toekomst.

Aspect is de business partner van 74 procent van de 50 grootste organisaties wereldwijd (Fortune 50). De leidende positie van Aspect is gebaseerd op meer dan 17 jaar ervaring en meer dan 8.000 implementaties wereldwijd. Het Aspect hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. (VS), en er zijn Aspect kantoren verspreid over de hele wereld. Aspect werkt samen met een uitgebreid netwerk van systems integrators, onafhankelijke softwareleveranciers en distributiepartners. Meer informatie over Aspect Communications kunt u vinden op www.aspect.com.

NOOT VOOR DE REDACTIE:

Voor meer informatie neemt u contact op met:

Aspect Communications B.V.

The Communication Force bv

Ronald Rijsemus

Clementine Witkamp

Tel: 023 567 56 78

Tel : 020 - 547 01 99

E-mail: ronald.rijsemus@aspect.com

E-mail: clementinew@communicationforce.com

Deel: ' British Airways reduceert call center kosten met 95% dankzij spraakt.. '




Lees ook