British Post Office koopt Duitse expres koeriersdienst

Vandaag heeft The British Post Office, het moederbedrijf van Royal Mail, bekendgemaakt dat zij 'Der Kurier' hebben gekocht, één van de grootste Duitse expres koeriersdiensten. Met deze aankoop vervolgt The British Post Office haar strategie om één van de grootste wereldwijde distributiebedrijven te worden.

Der Kurier biedt een gegarandeerde expresservice (levering de volgende dag) door heel Duitsland. Het bedrijf heeft een netwerk van 80 depots en een sterk team van 2.500 personen, dat ondersteund wordt door goed ontwikkelde computertechnologie. In 1998 bedroeg de omzet van Der Kurier 40 miljoen Britse pond (55,6 miljoen euro) en verwerkte het bedrijf 780.000 exprespakketten.

De nieuwe acquisitie is uitgevoerd door German Parcel, dat onlangs door The British Post Office is aangekocht.

Amsterdam, 4 mei 1999
Noot aan de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Norbert Cappetti, GCI Holland Public Relations/Public Affairs, telefoon: 020 – 676 8666 / 06 – 21 23 01 27 of met The British Post Office Newsroom, telefoon: +44 171 250 2468 (24 uur).

ncappetti@gci.nl
GCI Holland Public Relations/Public Affairs