Ingezonden persbericht

BroadVision's business update juli 2001

Houten, augustus 2001 - BroadVision Inc. (Nasdaq: BVSN, Neuer Markt: BDN), 's werelds toonaangevende leverancier van gepersonaliseerde selfservice e-business applicaties, presenteert vandaag de meest recente ontwikkelingen binnen haar bedrijf. De ontwikkelingen omvatten belangrijke veranderingen op het gebied van technologie, producten en samenwerking met klanten en partners.


* BroadVision en webMethods lanceren BroadVision's B2B Gateway
* BroadVision maakt bedrijfsresultaat tweede kwartaal 2001 bekend
* Nieuws over klanten van BroadVision; American Airlines, PTplace.com, The State of California, P2dotcom AG, National Taiwan University Hospital en Opodo

over BroadVision

BroadVision en webMethods lanceren BroadVision's B2B Gateway Deze maand heeft BroadVision haar B2B Gateway gelanceerd. Deze applicatie maakt gebruik van het integratieplatform van webMethods (Nasdaq: WEBM). De BroadVision B2B Gateway biedt snelle informatie-uitwisseling tussen handelsnetwerken door omzetting van meerdere databronnen. Hierdoor kunnen klanten snel in contact komen met meerdere handelspartners. De databronnen worden door standaarden zoals; XML, cXML, EDI, OBI, BizTalk en RosettaNet op het internet ondersteund.
De Gateway integreert de data van back-end systemen ook in dynamische websites. De back-end systemen kunnen applicaties bevatten zoals Enterprise Resource Planning (ERP), Customer Relationship Management (CRM) en Supply Chain Management (SCM) systemen. Daarnaast kunnen met de Gateway online relaties beter worden onderhouden en zakelijke transacties beter worden ondersteund. Met vooraf ontwikkelde adapters kunnen leveranciers met BroadVision's B2B Gateway snel verbindingen maken met populaire marktplaatsen zoals Ariba en Commerce One netwerken.

BroadVision maakt bedrijfsresultaat tweede kwartaal 2001 bekend Deze maand heeft BroadVision haar bedrijfsresultaat van het tweede kwartaal van 2001 bekend gemaakt. De opbrengsten over het tweede kwartaal bedragen 57,4 miljoen dollar. Pro forma was het netto verlies over het tweede kwartaal van 2001 53,1 miljoen dollar (0,19 dollar per aandeel). Daarbij zijn de afschrijving van goodwill, aangekochte technologieën en ontwikkelingskosten voor nieuwe technologieën en reconstructiekosten niet meegenomen.
In de afgelopen twee kwartalen, zijn de opbrengsten van BroadVision gedaald van 156,8 miljoen dollar vorig jaar naar 148,6 miljoen dollar dit jaar. Vorig jaar had BroadVision een winst van 20,7 miljoen dollar over dezelfde periode.

Dr. Pehong Chen, president en CEO van BroadVision: "De voortdurende economische onzekerheid in de it-sector heeft onze omzet in dit kwartaal sterk beïnvloed. Daarom nemen wij nu gepaste maatregelen om kosten te reduceren en uitgaven te beperken. Voor wat betreft de korte termijn toekomst zijn wij voorzichtig. Wij zullen ons blijven richten op besparingen om weer zo snel mogelijk winstgevend te zijn. Ondanks dat het zakelijke klimaat bedrukt is, blijven onze klanten bijzonder geïnteresseerd in onze producten. Ruim 270 klanten hebben in het tweede kwartaal van 2001 ons nieuwste product, dat eind maart is uitgegeven, BroadVision One-To-One Enterprise 6.0 ontvangen."

NIEUWS OVER KLANTEN VAN BROADVISION

BroadVision ondersteunt meer dan 1.200 klanten wereldwijd vanuit kantoren in 34 landen met consultancy, training en ICT-support. Ook deze maand is nieuws te melden over (nieuwe) klanten:

De recordbrekende American Airlines website, www.aa.com, is één van de meest succesvolle travel sites op het internet. Op een piek dag verwerkt de site een slordige 975.000 unieke bezoekers. Goed voor 6,2 miljoen dollar aan omzet per dag. Gemiddeld loggen per jaar zo'n 360 miljoen unieke bezoekers in en genereren 2,6 miljard dollar omzet. Het aantal bezoekers op de site is sinds vorig jaar met 165% gegroeid.
Het is dan ook niet voor niets dat deze site benoemd is tot één van de grootste e-commerce sites in de wereld. (Bron: Media Metrix). AA.com is recentelijk meerdere malen zeer positief in het nieuws gekomen. AA.com is eervol vermeld in Information Week's 'Innovation 100: The Customer' ranking, en 'Best Airline Site' en 'Best Travel Site' WebAwards van 2000.

De website PTplace.com is op 30 april jongstleden gelanceerd. PTplace.com biedt industriële distributeurs de mogelijkheid om via een 'pass-trough-portal' aankopen te doen bij vier toonaangevende leveranciers; INA Holding Schaeffler KG, Rockwell Automation, de SKF Group en The Timken Company. De vier bedrijven hebben samen CoLinx -waar PTplace.com onderdeel van is- in het leven geroepen om geautoriseerde Noord-Amerikaanse distributeurs een kanaal te bieden waar zij op eenvoudige wijze logistieke services en producten kunnen vinden en aankopen.
De website PTplace.com, die meer dan 190.000 producten aanbiedt, ging live in 90 dagen. Nu, na drie maanden, wordt via de site voor 2 miljoen dollar per week besteld, en de omzet van deze site groeit nog steeds.

My.ca.gov, http://my.ca.gov, de officiële website van the State of California, heeft de 'E-Gov Pioneer Award for excellence in e-Government' gewonnen tijdens de International Government Conference and Expo. De officiële website van the State of California is verkozen tot de beste van de 200 overheidsinstellingen op federaal-, staats- en lokaalniveau. De prijs wordt binnenkort overhandigd aan Mark Forman, associate director information technology and e-government in the Office of Management and Budget. De staat heeft een grote hoeveelheid nieuwe features toegevoegd aan haar My Califorinia State Internet portal (http://my.ca.gov) zoals onder meer de wireless notificatie features, energieverbruikgegevens en een uitgebreide selectie 'frequently asked qustions'. Het nieuwe wireless notificatie systeem maakt het my.ca.gov-gebruikers mogelijk om gepersonaliseerde waarschuwingen, bijvoorbeeld voor stroomstoringen, via e-mail, mobiele telefoon of PDA's te ontvangen. Gebruikers kunnen zich abonneren om een notificatie te ontvangen over verschillende onderwerpen zoals dreigende stroomonderbrekingen, verkeersinformatie, persberichten van de overheid, winnende loterijnummers en loterij-jackpot waarschuwingen. Het portaal kan eveneens bezocht worden door middel van een PDA (toegankelijk via http://my.ca.gov/wireless) en een mobiele telefoon (http://my.ca.gov/cellphone).

P2dotcom AG, een dochteronderneming van de Oostenrijkse kledinggigant Palmers Group, lanceerde deze maand haar, door BroadVision software ondersteunde jongerenportaal, www.p2.com. De site is gericht op de doelgroep 15-29 jaar. Het biedt gepersonaliseerde informatie en service zoals unieke draadloze entertainment en communicatie opties in combinatie met p2's nieuwe 'intelligent textile' producten met de naam Comwear. P2's Comwear kledingstukken maakt het jonge mensen mogelijk om met elkaar te communiceren door de persoonlijke code die te gebruiken is via Internet en SMS. Comwear items dragen elk een unieke 4-digit alfanumerieke code waardoor dragers anoniem bereikt kunnen worden.
De p2 slogan 'fashion, fun and communications for the Internet generation' omschrijft beknopt de inhoud en de doelgroep van het p2 portaal. Op de Oostenrijkse site, kunnen bezoekers onder meer kleding, lifestyle, muziek, reizen, film en evenementen features en interactieve communicatiespelletjes via SMS terugvinden. De site is aan te passen aan de wensen van gebruikers.

National Taiwan University Hospital (NTUH) op; http://ntuh.mc.ntu.edu.tw, maakt sinds kort gebruik van de BroadVision suite van e-businessapplicaties voor haar nieuwe gezondheidszorg initiatieven. NTUH is de eerste Aziatische gezondheidszorginstelling die gebruik maakt van de BroadVision e-business applicaties voor online medische service.
NTUH's e-medical service system is verdeeld in 3 categorieën - persoonlijke medische dienstverlening voor patiënten (B2C - business to consumer), online medische samenwerking met andere ziekenhuizen (B2B - business to business), en NTUH's interne administratie en knowledge management divisie (B2E - business to employee). NTUH heeft zich tot doel gesteld, om onder meer door inzet van BroadVision's One-To-One personalisatie features, het beste e-hospital in Taiwan te worden.

De nieuwe online travel service Opodo, www.opodo.com, een joint venture van Aer Lingus, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Finnair, Iberia, KLM en Lufthansa heeft de e-business applicatie suite van BroadVision voor de inrichting van haar website gekozen. De negen samenwerkende luchtvaartmaatschappijen verwachten dat Opodo zich zal ontwikkelen tot Europees marktleider in de online travel service. De site zal de consumenten een reeks van concurrerende reisproducten, inclusief vluchten van meer dan 480 luchtvaartmaatschappijen, hotelboekingen van meer dan 54.500 hotelsaccommodaties, 23.500 autoverhuurbedrijven over de wereld alsook reisverzekeringen, aanbieden. Opodo wordt binnenkort in Duitsland, de UK en Frankrijk gelanceerd. Medio 2002 of 2003 zal het ook haar diensten in de rest van Europa aanbieden.

Owens Corning, www.owenscorning.com, een van de grootste leveranciers in bouwmateriaal en samengestelde systemen, heeft BroadVision's e-business applicatie suite geselecteerd om haar e-business initiatieven verder te ontwikkelen. Owens Corning zal daarbij gebruik maken van BroadVision InfoExchange Portal, BroadVision Business Commerce en BroadVision One-To-One Publishing. Doel van deze sites is een sterkere relatie met haar klanten op te bouwen.
Owens Corning zal met BroadVisions ondersteunde initiatieven, een serie van 'marketing portalen', zoals een consumenten portaal, ontwikkelen. Via dit portaal zal informatie over Owens Corning's nieuwe bouwoplossingen zoals dakbedekking, geluidsisolatie en kelderbouw systemen terug te vinden zijn. Door gebruik te maken van het portaal zullen bezoekers eenvoudig een locale aannemer of dealer kunnen vinden.

Over BroadVision
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) enterprise selfservice applicaties veranderen de manier waarop bedrijven zaken doen naar een gepersonaliseerd selfservice model. Dit levert voor bedrijven direct meerwaarde op, doordat dit model groei stimuleert, kosten reduceert en productiviteit vergroot. Toonaangevende wereldwijde bedrijven gebruiken BroadVision om hun enterprise selfservice initiatieven te ondersteunen. Door gebruik te maken van het web en draadloze apparatuur is het mogelijk om overal, eenduidig gepersonaliseerde informatie uit te wisselen waardoor synergie ontstaat tussen klanten, werknemers en partners.

Deel: ' BroadVision's business update juli 2001 '




Lees ook