Ingezonden persbericht

BroadVision's business update september 2001

Houten, 3 oktober 2001 - BroadVision Inc. (Nasdaq: BVSN, Neuer Markt: BDN), 's werelds toonaangevende leverancier van gepersonaliseerde selfservice e-business applicaties, presenteert vandaag de meest recente ontwikkelingen binnen haar bedrijf. Deze maand een overzicht van belangrijke ontwikkelingen op het gebied van technologie, producten en samenwerking met klanten en partners.


* BroadVision's Solution Value Proposition programma helpt bedrijven hun Return on E-business investeringen te maximaliseren
* BroadVision Commerce Suite 6.0 hooggewaardeerd in Forrester Onderzoek Commerce Platform TechRankings

* Forbes Magazine: 'BroadVision behoort tot de beste op het net in B2B'

* BroadVision introduceert E-seminar serie

* Meer dan 150 bedrijven kiezen BroadVision InfoExchange Portal als platform voor enterprise selfservice

* "My California" door BroadVision gebouwd portaal is het beste van het internet

* BroadVision klanten verheugt over de eenvoudige migratie en hoge prestaties van 6.0 Enterpise Self-Service Platform

Over BroadVision

BroadVision's Solution Value Proposition programma helpt bedrijven hun Return on E-business investeringen te maximaliseren

Deze maand is bekend gemaakt dat meer dan 30 organisaties - zoals Children's Hospital of Philadelphia, Primax, RS Components en Sprint - gebruik maken van de voordelen van BroadVision's Solution Value Proposition (SVP) programma. Het SVP programma is momenteel reeds negentig dagen beschikbaar. Het programma, dat is geïntroduceerd in juni 2001, is ontwikkeld om organisaties te helpen de potentiële 'return on investment' van haar strategische e-business initiatieven te bepalen én om de meest efficiënte en effectieve wegen te bewandelen om tot een snelle bedrijfswaardebepaling te komen. BroadVision meldt deze maand eveneens, dat Roundarch en Deloitte Consulting de eerste BroadVision partners zijn, die de SVP hebben opgenomen als component van haar e-business strategieën.

BroadVision Commerce Suite 6.0 hoog gewaardeerd in Forrester Onderzoek Commerce Platform TechRankings

BroadVision ontving deze maand een uitstekende waardering in het laatste Forrester Onderzoek: eBusiness TechRankings for Commerce Platforms voor haar Commerce Suite 6.0. Forrester evalueert in het rapport de laatste generatie van BroadVision's J2EE-enabled commerce platforms en applicaties, waaronder BroadVision One-To-One Enterprise 6.0, BroadVision Business Commerce 6.0, BroadVision InfoExchange Portal, BroadVision Billing, BroadVision MarketMaker en BroadVision Retail Commerce. Forrester onderstreepte dat BroadVision's Commerce Suite 6.0 een volwassen product is dat uitblinkt op het gebied van catalogus-, contentmanagement en administratie. BroadVision heeft haar Java compatible producten, die tevens ondersteuning bieden voor EJB, JDBC en JMS, verbeterd.

Forbes Magazine: 'BroadVision behoort tot de beste op het net in B2B'

Forbes Magazine verkoos BroadVision deze maand tot één van de beste aanbieders van business-to-business technologieën. BroadVision is opgenomen in de business-to-business bijlage van Forbes 'Best of the Web' Magazine van 10 september 2001. Forbes meldt dat BroadVision een grote voorsprong heeft op haar concurrenten; IBM, Oracle, SAP en Siebel in het marktaandeel van sales- en marketingapplicaties.

De speciale editie van Forbes 'Best of the Web' benoemd de meest veelbelovende B2B bedrijven in 31 verschillende categorieën. De bedrijven werden gekozen op basis van strikte criteria gerelateerd aan strategie, uitvoering en financiële mogelijkheden. Profielen van de genoemde bedrijven zijn opgenomen in de uitgave. Daarbij zijn eveneens financiële en managementinformatie statistieken opgenomen. BroadVision's profiel en de complete Forbes 'Best of the Web' B2B Directory zijn terug te vinden op http://www.forbesbest.com.

BroadVision introduceert E-seminar serie

BroadVision introduceerde deze maand eveneens haar nieuwe najaarsserie van E-seminars: 'How to create business value through personalized self-service'. Het eerste E-seminar heeft inmiddels plaats gevonden. De E-seminars behandelen specifieke verticale markten inclusief financiële dienstverlening, overheidsmarkt, gezondheidszorgmarkt, reiswereld en de verzekeringsmarkt. Tevens komen gespecialiseerde gebieden als wireless communications services, content management en analyses aan bod. Elke woensdag van 12 september tot 28 november 2001 vinden de 45-minutendurende on-line seminars plaats. Een compleet overzicht van onderwerpen van de seminars is terug te vinden op de site van BroadVision: www.broadvision.com. Klik op de 'E-seminars'-link onder Events. Hier is tevens inschrijving voor de E-seminars mogelijk.

Meer dan 150 bedrijven kiezen BroadVision InfoExchange Portal als platform voor enterprise selfservice

BroadVision maakte afgelopen maand bekend dat meer dan 150 bedrijven hebben gekozen voor BroadVision InfoExchange Portal als platform voor enterprise van informatietechnologie. Het biedt organisaties de mogelijkheid om niet alleen honderden statische websites in een kleine hoeveelheid gepersonaliseerde enterprise portalen te verenigen, maar geeft eveneens toegang tot een grote variëteit aan back- en frontoffice applicaties die de meeste grote organisaties vandaag de dag geïnstalleerd hebben.

Tot de BroadVision InfoExchange Portal-gebruikers behoren toonaangevende, wereldwijd opererende organisaties zoals; ABN AMRO, Agilent, BT (British Telecom), Coors, FleetBoston Financial, Lloyds TSB, NCR, Nortel Networks, Owens Corning, R.R.Donnelley, Sears, State of California, Toshiba America, TSMC, U.S. General Services Administration (GSA), Wal-Mart en Xerox.

Het analistenbureau IDC voorspelt dat de mondiale enterprise information portal (EIP) markt verder zal doorgroeien tot een geschatte waarde van $554,5 miljoen in 2001. De IDC analisten voorspellen in de periode van 2000 tot 2005 een samengestelde jaarlijkse groei van 57,5%, waarbij de omzet van EIP software $2,4 miljard zal zijn. IDC heeft BroadVision recentelijk als tweede EIP software aanbieder benoemd in haar 'Worldwide Enterprise Information Portal Software Market Forecast and Analysis 2000-2005' dat is gebaseerd op marktaandeel. Daarnaast gaf Gartner een nieuw Magic Quadrant voor portaalproducten (2H01 Portal Products Magic Quadrant) uit. Hierin debuteerde BroadVision succesvol als industrieel visionair. De Delphi Group benoemde BroadVision InfoExchange Portal als: "vooruitstrevend op een aantal gebieden en in het bijzonder in haar gepersonaliseerde selfservice en samenwerking" (Delphi Snapshot: BroadVision InfoExchange Portal - bouwt een verenigd e-business ecosysteem, mei 2001). "Deze aankondiging demonstreert dat BroadVision InfoExchange Portal een aanzienlijke aantrekkingskracht heeft op organisaties die hun relatieonderhoud met medewerkers, business partners, leveranciers en klanten naar een gepersonaliseerd selfservice model willen verplaatsen", vertelt Chris Grejtak, chief marketing officer van BroadVision. "Onze portaalaanbieding wordt goed ontvangen bij verschillende industrieën en gebruikt voor vele typen van B2C, B2B en B2E portaal applicaties".

'My California' door BroadVision gebouwd portaal is het beste van het internet

In de zevende editie van de jaarlijkse competitie 'Best of the Web', georganiseerd door Digital Government and Government Technology Magazine, is het door BroadVision gebouwde State of California portaal: www.my.ca.gov genomineerd tot de beste staatsoverheid site. De officiële State of California website, die in januari 2001 geïntroduceerd is, levert gedetailleerde informatie en service over werkelijk elk aspect van de staatsoverheid.

"www.my.ca.gov is een representatieve site die eenvoudig te navigeren is en die een grote variëteit van online services biedt", zegt Cathilea Robinett, executive director van het Center Digital Government en Best of the Web judge. "Het biedt personalisatie en het is een portaal met een reeks van draadloze mogelijkheden".

De site, gebouwd met BroadVision's suite van enterprise selfservice applicaties - zoals BroadVision One-To-One Enterprise en BroadVision InfoExchange Portal - is ontworpen als een gepersonaliseerd, one-stop online bestemming met diverse capaciteiten zoals het inplannen van afspraken bij de afdeling van Motorvoertuigen, het aanschaffen van vis- en jachtvergunningen en het reserveren van kampeerplaatsen in staatsparken. Recentelijk zijn daar updates via draadloze apparatuur zoals energiewaarschuwingen, verkeersmededelingen en het laatste nieuws van de overheid aan toegevoegd.

BroadVision klanten verheugt over de eenvoudige migratie en hoge prestaties van 6.0 Enterpise Self-Service Platform

BroadVision maakte in september bekend dat haar J2EE-enabled applicatieplatform BroadVision One-To-One Enterpise 6.0 en BroadVision's enterpise selfservice applicaties versie 6.0 in toenemende mate geaccepteerd worden in diverse branches. Belangrijke klanten die inmiddels 6.0 versies geimplementeerd hebben, aan het bouwen zijn of bestaande sites gaan upgraden zijn onder meer; BT (British Telecom), Children's Hospital of Philadelphia, China Trust Commercial Bank, Circuit City, Crown Equipment Corporation, Dupont, GE Supply, Health Nexis, The Home Depot, META Group, Owens Corning, Pfizer, Pitney Bowes Bowes, Sam's Club, Shop At Home and Tosco.

The Home Depot, 's werelds grootste doe-het-zelfzaak, en Shop At Home, een toonaangevend 'winkelen op TV' netwerk zijn slechts twee klanten die inmiddels live zijn gegaan met 6.0 applicaties.

"Voor een geavanceerde, drukbezochte site zoals homedepot.com, met bijna 100.000 producten die allemaal variabele beschikbaarheden en prijzen kennen in verschillende marktsegmenten, is superieure caching technologie ontzettend belangrijk voor het leveren van snelle response aan onze klanten", vertelt Brad Albers, director of information systems van The Home Depot. "BroadVision's cache management is de beste in de industrie".

"We waren aangenaam verrast door de snelle en eenvoudige overgangswijze van onze bestaande site naar BroadVision One-To-One Enterpise 6.0", vertelt Bob Miller, vice president of information technology van Shop At Home.

Over BroadVision

BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) enterprise selfservice applicaties veranderen de manier waarop bedrijven zaken doen naar een gepersonaliseerd selfservice model. Dit levert voor bedrijven direct meerwaarde op, doordat dit model groei stimuleert, kosten reduceert en productiviteit vergroot. Toonaangevende wereldwijde bedrijven gebruiken BroadVision om hun enterprise selfservice initiatieven te ondersteunen. Door gebruik te maken van het web en draadloze apparatuur is het mogelijk om overal, eenduidig gepersonaliseerde informatie uit te wisselen waardoor synergie ontstaat tussen klanten, werknemers en partners.

Deel: ' BroadVision's business update september 2001 '




Lees ook