Nog 1057 dagen voordat u met de euro betaalt.

Alle euro's op een rij

9 februari - Voor iedereen die wil weten hoe de euro er in 2002 gaat uitzien, heeft het NFE het boekje "Alle euros op een rij" gemaakt. Het is een naslagwerk op zakformaat met de afbeeldingen van alle eurobankbiljetten en euromunten. Naast de bankbiljetten die in alle eurolanden gelijk zijn, zijn er de munten van alle eurodeelnemers opgenomen. Op de munten is een kant, de Europese zijde, in alle landen gelijk, terwijl de andere kant, de zogenoemde nationale zijde, per land verschilt. Op de Nederlandse euro staat Koningin Beatrix afgebeeld. Op de Nederlandse euromunt van 2 euro staat het randschrift 'God zij met ons'. In het boekje zijn de munten op ware grootte afgebeeld, de biljetten zijn verkleind.

Het euro tabellenboekje

Een tweede nieuwe uitgave van het NFE is het euro tabellenboekje. Het boekje geeft een handzaam en uitgewerkt overzicht met omrekeningen van prijzen; zowel van gulden naar euro als van euro naar gulden. Voor de detailhandel en het midden- en kleinbedrijf is dit een even praktisch naslagwerk als het BTW-tabellenboek.

Het boekje bestaat uit drie rubrieken:

Rubriek 1:
- van EUR 0,01 tot EUR 100,00
- van 0,01 tot 100,00

Rubriek 2:
- van EUR 100,00 tot EUR 1.000,00
- van 100,00 tot 1.000,00

Rubriek 3:
- van EUR 1.000 tot EUR 10.000,00
- van 1.000 tot 10.000,00

Rubriek 1 is in zijn geheel uitgewerkt, terwijl de rubrieken 2 en 3 van EUR naar op een handige wijze zijn verwerkt in de voorflap zijn van het boekje. De achterflap geeft de rubrieken 2 en 3 van naar EUR.

Alle euros op een rij en het euro tabellenboekje zijn te bestellen bij de Eurolijn (0800-1521) en via de optie 'Brochures aanvragen' bij de Servicebalie op deze site.
Alle euro's op een rij

Nieuwe publieksbrochure: De euro. Stap voor stap naar 2002

Voorlichting
Brochuremateriaal bestellen