Vereniging FME-CWM

Zoetermeer, 25 januari 1999

Brochure Docentenstages metalektro-industrie

De Vereniging FME-CWM heeft de brochure 'Docentenstages; brug tussen bedrijfsleven en beroepsonderwijs' uitgegeven. In deze brochure is een overzicht te vinden van zo'n 750 stageplekken met stage-onderwerpen bij meer dan 200 lidondernemingen van de Vereniging FME-CWM. Deelnemende ondernemingen staan op plaatsnaam en regio alfabetisch gerangschikt. Leerkrachten kunnen via een antwoordkaart rechtstreeks reageren bij de bedrijven. De gids is samengesteld om de samenwerking tussen onderwijsinstellingen en bedrijven in de metalektrosector te vergroten.

Docentenstages bieden bedrijven een mogelijkheid om de banden met docenten in de nabije omgeving te versterken en te laten zien wat er binnen de bedrijfsmuren gebeurt. Daarnaast kunnen ondernemingen de docenten kennis laten maken met de cultuur en de structuur van de onderneming. De stage biedt docenten de mogelijkheid om ontwikkelingen in hun vakgebied bij te houden en kennis te nemen van de eisen die een onderneming aan nieuwe medewerkers stelt. Na de oproep van FME-CWM-voorzitter drs. A. Kraaijeveld toonden ruim 200 lidbedrijven zich bereid docenten uit het beroepsonderwijs stage te laten lopen.

De brochure docentenstages is te bestellen bij de Vereniging FME-CWM, afdeling Bidoc (079 - 353 12 10, E-mail: bidoc@fme.nl).

Vereniging FME-CWM
Boerhaavelaan 40 Postbus 190 2700 AD Zoetermeer Telefoon (079) 353 11 00 Telefax (079) 353 13 65 E-mail com@fme.nl

Deel: ' Brochure docentenstages metalektro-industrie '