Gemeente Eindhoven

Persbericht: 25 september 2001, no. 155

Vertrek naar buitenland

Directeur dienst Algemene en Publiekszaken verlaat gemeente Eindhoven

De directeur van de dienst Algemene en Publiekszaken, drs. Sijtze Broersma (1943), heeft aangekondigd begin volgend jaar de gemeente te verlaten. Overeenkomstig zijn lang gekoesterde wens verhuist hij dan naar Zuid-Frankrijk. Vanwege privé-redenen zet hij deze stap iets eerder dan hij oorspronkelijk van plan was.

Loopbaan
Sijtze Broersma is ruim 22 jaar werkzaam bij de gemeente Eindhoven, waarvan 18 jaar in leidinggevende functies. Zo was hij achtereenvolgens hoofd van drie afdelingen binnen de dienst Bestuursondersteuning. Nadat hij gedurende een half jaar de vorige gemeentesecretaris wegens ziekte had vervangen, werd hij in 1993 directeur van de dienst Bestuursondersteuning. Hij vervulde die functie tot 1 april 2000, waarbij hij vanaf medio 1998 tevens trekker en vervolgens directeur was van de dienst Algemene en Publiekszaken. Bij deze dienst zijn ongeveer 650 mensen werkzaam.

Loco-secretaris
Genoemde functies combineerde hij ruim 14 jaar met die van loco-secretaris, waarvan 10 jaar als eerste loco-secretaris. Tevens was hij van 1993 tot 2000 directeur van het Financieringsfonds (de interne bank van de gemeente) en vanaf april 1998 directeur van de Stichting Interwerk (de gemeentelijke stichting voor het aanstellen van tijdelijk personeel).

Eerdere functies
Voordat hij bij de gemeente kwam, was Sijtze Broersma (afgestudeerd in de politieke sociologie) werkzaam bij een instelling voor samenlevingsopbouw in het Oostelijk Mijngebied en als leraar lichamelijke opvoeding in het noorden des lands.

Zoekwoorden:

Deel: ' Broersma stapt op als directeur publiekszaken Eindhoven '