BRUNA EN EDGAR N. WINKELS VAN HET JAAR

De Eurocard/MasterCard Retail Jaarprijs 1999 is gewonnen door Bruna in de categorie Groot Winkelbedrijf, modewinkel Edgar N. in Driebergen is de winnaar in de categorie Zelfstandig Winkelier.

Bruna en Edgar N. mogen zich een jaar lang Winkel van het Jaar noemen. De jury van de Stichting Retail Jaarprijs was in beide gevallen lovend over de ontwikkelde en goed doorgevoerde winkelformules, waarin het voor de klant duidelijk en aangenaam winkelen is.

Bruna
Bruna heeft de prijs gekregen naar aanleiding van de nieuwe winkelformule, zoals toegepast in Almere en Zwolle. In deze formule is een goed assortiment in een nieuwe winkelinrichting geplaatst. Tevens zijn daar nieuwe elementen als informatie via touchscreen, internetfaciliteit en fun & entertainment aan toegevoegd. De verrassende winkelformule kent brede paden, de routing is duidelijk en de aanwijzingen in de winkel zijn helder.
Edgar N.
De slogan ‘lifestyle for men and women’ is door Edgar N. in Driebergen tot in alle details doorgevoerd. Een duidelijk samenhangend modeaanbod, hoogwaardige persoonlijke bediening en een aangename eigentijdse sfeer in de winkel zijn opvallend. Ook de durf om als kleine zelfstandige een eigen merk te voeren is bijzonder.
Dit in combinatie met een goed pakket communicatiemiddelen naar de klanten en oog voor de kleinste details maken deze zelfstandige ondernemer tot een unieke ondernemer.

Deelprijzen
Naast de beide formuleprijzen kent de Eurocard/MasterCard Retail Jaarprijs ook een aantal deelprijzen voor winkels en winkelorganisaties, die op bepaalde onderdelen hebben geëxcelleerd.
Dit jaar zijn de deelprijzen gewonnen door:
. Banketbakkerij Uljee, Zwijndrecht in de categorie Innovatief Ondernemerschap
. Bruna, Almere in de categorie Instore Communicatie . Kopgroep (woninginrichtingswinkels) in de categorie Arbozorg . Etos, Den Bosch in de categorie Winkelinrichting . Wijnheeren, Voorburg in de categorie Service.

Hoge kwaliteit inzendingen
De bekendmaking en uitreiking van de prijzen vond plaats tijdens de eerste avond van de vakbeurzen InterStore, IT in Retail en Franchise Formule Beurs in de Jaarbeurs in Utrecht.
In zijn toelichting sprak Dave Janssen, voorzitter van de Stichting Retail Jaarprijs, van een hoge kwaliteit van de inzendingen. De wil van veel winkelorganisaties om met vernieuwde winkelvormen het de klant beter naar de zin te maken en daarmee het winkelen in Nederland op een hoger plan te brengen, noemde hij opvallend.
De prijzen werden uitgereikt door drs. Hella Voûte-Droste, lid Tweede Kamer VVD-fractie en vice-voorzitter van de Vaste Kamercommissie Economische Zaken. De jury onder voorzitterschap van mevrouw ing. R.M. van Erp-Bruinsma, adjunct-directeur van de Jaarbeurs Exhibition & Media, bestond uit een grote groep retaildeskundigen.
De belangstelling om Winkel van het Jaar te kunnen worden neemt jaarlijks toe en geeft volgens de stichting de winkelorganisaties de nodige impulsen om tot betere prestaties te komen.
In de gezamenlijke winkels in ons land zijn 650.000 mensen werkzaam. Met een jaarlijkse omzet van 150 miljard gulden vindt in winkels circa eenderde van alle particuliere bestedingen plaats.

Amstelveen, 11 oktober 1999

Nadere informatie: secretariaat Stichting Retail Jaarprijs, telefoon 020-453.9583

Deel: ' Bruna en Edgar N. winnaars Eurocard/MasterCard Retail prijs '