14 april 1999

Bruna opent haar 400ste winkel

Op woensdag 21 april opent Bruna haar 400ste winkel in Oostvoorne. Deze bijzondere gebeurtenis wordt gevierd in alle Bruna-winkels in het hele land!

Ruim 130 jaar geleden nam A.W. Bruna een kantoorboekhandel over. Dit was het begin van de huidige retailketen Bruna. Met de komst van de nieuwe Bruna-winkel in Oostvoorne ligt het aantal Bruna-winkels inmiddels op 400! In de komende jaren zal het aantal Bruna-winkels zich nog verder uitbreiden. Alleen al voor 1999 staan er 50 nieuwe vestigingen op de planning.

De winkels van Bruna zijn door heel Nederland gevestigd, zowel in steden en buurtcentra als op stations. De Bruna-formule is dan ook bekend bij alle Nederlanders. 130 van de 400 winkels zijn gecombineerd met een Postkantoor. De combinatie van het vertrouwde Bruna-assortiment en postkantoordiensten bieden veel gemak voor de klant. En de klant is de persoon waar het bij Bruna om draait. Dit blijkt ook uit de ontwikkeling van een geheel nieuw Bruna-winkelconcept, welke is gebaseerd op de wensen van de klant. In november 1998 is een pilotstore van dit winkelconcept geopend in Zwolle. Dit jaar zal het winkelconcept verder uitgerold worden; de eerstvolgende winkel in nieuwe Bruna-stijl komt in juli in Almere.

Met de opening van de 400ste winkel viert Bruna in het hele land feest.

Ter informatie:
Bruna BV is een detailhandelsonderneming, welke actief is op de markt van boeken, cd-roms, tijdschriften, papier- en schrijfwaren, wenskaarten, dagbladen en computer-supplies. In deze branche is Bruna marktleider. De winkelformule Bruna bestaat 131 jaar. Sinds 1996 is Bruna BV een volledige dochter van Postkantoren BV en bestaat uit twee winkelformules, te weten Bruna (400 winkels) en De Boekelier (100 winkels). Van de in totaal 500 winkels hebben er 190 ook een postkantoor.

Deel: ' Bruna opent haar 400ste winkel '