BSA richt zich op assurantietussenpersonen

Amsterdam, 28 oktober 1999 - Stichting Business Software Alliance Nederland (BSA) benadert vandaag de verzekeringsbranche en schrijft assurantietussenpersonen aan. BSA vraagt deze bedrijven vrijwillig een inventarisatie te maken van alle geïnstalleerde BSA-software en te controleren of voldoende licenties zijn verkregen.

Vanaf medio april benadert de BSA diverse beroepssectoren, met het verzoek tot het maken van een dergelijke inventarisatie. Bedrijven die binnen een bepaalde termijn kunnen verklaren 100% licenties te hebben (verkregen) voor geïnstalleerde software van BSA-leden, zullen door de BSA niet worden lastig gevallen over eventueel ongeautoriseerd gebruik van deze software in het verleden. De aangeschreven beroepsgroepen zijn accountants- en administratiekantoren, grafische bedrijven (leden van het KVGO, Koninklijk Verbond van Grafische Ondernemingen), bedrijven die actief zijn in de burgerlijke en utiliteitsbouw en BV's die na 1996 zijn opgericht en een snelle groei hebben doorgemaakt. Recent heeft de BSA ook architecten- en ingenieursbureau's benaderd.

Jos Heijmans, voorzitter van de BSA, over deze campagne: "BSA wil de markt gericht benaderen. Als onderdeel van deze campagne moedigen we overkoepelende brancheorganisaties aan samen te werken met de BSA. Op deze manier willen we problemen van illegale software duidelijk maken bij beroepsgroepen, die de risico's hiervan mogelijk onderschatten. Tot op heden hebben we al veel succes gehad met deze aanpak en positieve reacties gekregen uit de markt. Meer dan de helft van alle aangeschreven bedrijven heeft inmiddels voldaan aan het verzoek van de BSA. Bedrijven die nog niet hebben gereageerd, worden opnieuw benaderd."

###

Sinds 1988 vertegenwoordigt de Business Software Alliance (BSA) wereldwijd de toonaangevende softwareproducten naar zowel overheden als bedrijfsleven en consumenten. De BSA licht softwaregebruikers voor op het gebied van auteursrechten, streeft naar een publieke opinie die innovatie aanmoedigt en verkoopkansen bevordert en strijdt tegen gebruik en distributie van illegale software.
Internationale leden van de BSA zijn Adobe Systems, Apple Computer, Attachmate, Autodesk, Bentley Systems, Compaq Computer, Corel Corporation, IBM, Intel, Intuit, Lotus Development, Microsoft, Network Associates, Novell, Sybase, Symantec en Visio Corporation.
Lokale leden in de Benelux zijn Aladdin Knowledge Systems, Davilex Software en AfAS Software.
Meer informatie over de BSA vindt u op www.bsa.nl. De BSA is bereikbaar op telefoonnummer 0800-899 85 66 of via Email: contact@bsa.nl

Deel: ' BSA richt zich op assurantietussenpersonen '