BSN MEDICAL

BSN medical: nieuw en toch vertrouwd in de gezondheidszorg

Dinsdag 2 oktober 2001 - De internationale samenwerkingsovereenkomst tussen Beiersdorf en Smith & Nephew heeft per 1 april geresulteerd in de oprichting van de internationale joint venture BSN medical. Deze krachtenbundeling maakt van de internationale onderneming wereldwijd een bedrijf met een omzet van 1.1 miljard gulden, 3.000 medewerkers en een solide internationale positie in de markt voor medische hulpmiddelen. Beiersdorf en Smith & Nephew participeren elk voor 50% in de nieuwe onderneming.

BSN medical: thuis in de praktijk:
De focus van BSN medical ligt op het gebied van algemene wondverzorging, flebologie, handhygiëne, gips, klevende windsels en tapes voor de eerstelijns gezondheidszorg, ziekenhuizen en instellingen. Daarnaast biedt BSN medical de intramurale en extramurale zorg een uitgebreid serviceprogramma met onder meer veel aandacht voor assortimentsadviezen en scholing.

Vertrouwde kwaliteit en compleet assortiment:
BSN medical heeft een nauwsamenwerkingsverband met haar moeders Beiersdorf en Smith & Nephew. Door de krachtenbundeling is BSN medical in staat met haar productontwikkeling optimaal in te spelen op marktontwikkelingen op korte, maar vooral ook op langere termijn.

Op dit moment brengt BSN medical reeds een groot aantal bekende en vertrouwde merken op de markt. Deze merken zijn onder meer Comprilan, Cutisoft, Dynacast, Elastomull, Elastoplast, Fixomull, Hansaplast, Jobst, Leukoplast, Leukotape, Sterillium en Tensoplast.

Deel: ' BSN medical nieuw en toch vertrouwd in de gezondheidszorg '