Bull en IBM verlengen AIX-samenwerking tot 2005

Amsterdam, 13 januari 2000 - Bull en IBM hebben bekendgemaakt hun samenwerking op het gebied van UNIX-systemen op basis van Power-processors en het besturingssysteem AIX uit te breiden. Met deze uitbreiding zal de samenwerking tussen Bull en IBM met ten minste vijf jaar verlengd worden. De nieuwe overeenkomst bouwt voort op de overeenkomsten die beide bedrijven de afgelopen zeven jaar met elkaar zijn aangegaan.

De technische samenwerking tussen Bull en IBM zal zich gaan richten op het verder ontwikkelen van het AIX-besturingssysteem. Dit betreft onder meer het beheer van werklast bij meerdere toepassingen, webgebaseerd systeembeheer, en ontwikkelingen op het gebied van betrouwbaarheid en beschikbaarheid zodat toepassingen zo veel mogelijk in de lucht kunnen blijven. Bull en IBM zullen blijven werken aan optimalisering van 64 bits informatieverwerking.

"We hebben in Europa voor de topmodellen van onze AIX-systemen op basis van Power-processors uitstekende resultaten geboekt. Zowel het aantal verkochte hoeveelheden als het marktaandeel zijn gegroeid. Onze technische samenwerking met IBM heeft daarbij een grote rol gespeeld. De nieuwe overeenkomst bekrachtigt onze plannen om snelle groei te blijven bewerkstelligen met de geavanceerde AIX- en Powersystemen", aldus Didier Breton, de president van Bull's server-divisie.

Vice-president server-ontwikkeling van IBM, Doug Grose, zei: "Bull is bezig UNIX-systemen met AIX en op basis van Power-processors te promoten en is een belangrijke ontwikkelpartner van IBM."

AIX is een belangrijke pijler van het UNIX-besturingssysteem dat wordt ontwikkeld in het kader van Project Monterey voor IBM Power-, IA-32- en IA-64-processors. Bull is lid van de OEM-raad van Project Monterey, die wordt gevormd door enkele toonaangevende hardwarefabrikanten. Deze hardwarefabrikanten steunen het initiatief van Project Monterey om een commercieel UNIX-systeem voor ondernemingen te ontwikkelen, dat grote hoeveelheden bewerkingen aankan en dat gebruik maakt van technologieën als IBM AIX, NUMA-Q en SCO UnixWare.
Sinds de start in 1992 zijn softwarebedrijven als Baan, Oracle en SAP zeer positief geweest over het partnership van Bull en IBM.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV Bull Benelux
N.V.
Jeroen Breuer/Evelien van Waveren Jan Aerts
Tel.: + 31 20 5304338 Tel.: + 31 20
Fax: + 31 20 5304331 Fax: + 31 20 4302917
E-mail: jeroenb@text100.nl E-mail: Jan.Aerts@bull.net E-mail: evelienvw@text100.nl

Deel: ' Bull en IBM verlengen AIX-samenwerking tot 2005 '