Bull gaat in zee met Windows 2000
Bull wordt front-line partner van Microsoft

Amsterdam, 23 februari 20000 - Ter gelegenheid van de officiële introductie van Windows 2000 door Microsoft heeft Bull bekendgemaakt dat het als front-line partner van Microsoft voor de eigen lijn van producten en de dienstverlening nu ook Windows 2000 ondersteunt.

Hardware-fabrikant Bull heeft een OEM-overeenkomst met softwarehuis Microsoft bekendgemaakt. Hierdoor wordt Bull een front-line leverancier van Windows 2000 Server. De toenadering tussen Bull en Microsoft geeft de huidige en toekomstige klanten van beide bedrijven de zekerheid dat de kant-en-klare serversystemen die door Bull geïntegreerd worden voor een Windows NT-en straks Windows 2000-omgeving, optimaal ontworpen zijn en een lange levensduur hebben.
Deze overeenkomst maakt deel uit van Bull's uitbreidingsplannen met betrekking tot investeringen in de mogelijkheden en producten van Microsoft. Bull gaat de hele lijn van Express5800-servers alsmede de IA-64-lijn, die in de loop van 2000 online zal komen, uitrusten met Windows 2000 en zorgt tevens voor de benodigde ondersteuning en optimalisering. Daarnaast zal Bull de Datacenter-versie van Windows 2000 ondersteunen, die bestemd is voor servers met minimaal 8 processors. Bull levert Windows 2000 Datacenter compleet met 24 uur per dag beschikbare ondersteuning, en tevens met de bijbehorende, specifiek voor deze versie van Windows 2000 opgezette dienstverlening.

Bull zal ook een Microsoft Windows 2000-versie op de markt brengen van het eigen Crypto Safe Internetbeveiligingssysteem, dat voor het eerst getoond werd tijdens de Cartes '99 in Parijs. De nieuwe versie van Crypto Safe is geschikt voor het complete ruime assortiment aan features voor de geïntegreerde Windows 2000-smartcards.

Voor de OpenMaster- en AccesMaster-softwarepakketten zal vanaf dit jaar geleidelijk aan Windows 2000-ondersteuning beschikbaar komen. Die zal zijn gebaseerd op de beproefde features voor dienstenbeheer en bestaande Microsoft-producten, en kan profiteren van de beheermogelijkheden die Windows 2000 heeft op het gebied van dienstverlening. Verder is van belang dat BullSoft deelneemt aan de "MSDN ISV-" en "Windows 2000 Readiness"-programma's van Microsoft.

Grote investeringen in verband met Windows 2000
Bull en Microsoft hebben de prestaties van Windows 2000 op Express5800-systemen voor thin client server-toepassingen geoptimaliseerd. Het optimaliseren van de Terminal Services onder Windows 2000 heeft geleid tot de opstelling van een 'white paper' waarin de prestaties zijn uiteengezet. Dit prestatierapport is verkrijgbaar op het volgende webadres: www.microsoft.com/windows2000/library/technologies/terminal/tscaling.asp. Bovendien kan Bull, conform de voorwaarden van de strategische alliantie die Bull en Microsoft afgelopen oktober zijn aangegaan, een zeer compleet assortiment diensten leveren via het skills centre dat hiervoor is opgezet en door de training die duizend erkende Microsoft-technici hebben ontvangen.

De Consultancy and Systems Integration Division van Bull levert klanten buitengewone mogelijkheden die zijn gebaseerd op Windows 2000, waaronder Thin client, Exchange, SQL Server en Windows DNA. Daarnaast zijn pakketten als Secure messaging systems, Agency networks, Secure workstation, ERP en CRM aangeboden aan de financiële en publieke sectoren alsmede aan nutsbedrijven om deze instanties sneller te voorzien van infrastructuren en toepassingen die open staan voor de nieuwe, door e-economy gegenereerde technologieën.

Bull's Outsourcing and Support Services Division biedt een zeer compleet dienstverleningspakket rond de hele cyclus van toepassingen: implementatie (consolidatie, migratie, inzet, installatie), ondersteuning van de infrastructuur (onderhoud, hotline-diensten, hoge beschikbaarheid) en beheer van de infrastructuur (on-site beheer of op afstand, prestatie, beveiliging).
Bull kan derhalve een allesomvattende oplossing bieden voor bedrijfsdoelen op het gebied van MIS-uitbreiding, prestatie en beschikbaarheid. Deze mogelijkheden en diensten zijn over heel Europa beschikbaar dankzij de 30 MCSP-kantoren (Microsoft Certified Solution Provider) die klanten behulpzaam zijn bij het opzetten en implementeren van hun projecten op lokaal niveau.

"De introductie van Windows 2000 is een belangrijke mijlpaal in ons strategisch partnership met Microsoft", aldus Cyrille du Peloux, president-directeur van Bull. "Windows 2000 voldoet perfect aan de verwachtingen van onze klanten die infrastructuren willen inzetten die betrouwbaar, efficiënt en eenvoudig te beheren zijn. Door de uitbreiding van onze op deze nieuwe omgeving gebaseerde producten- en dienstenlijn kunnen we onze klanten helpen om optimaal gebruik te maken van Windows® 2000".

Over Bull
Bull is een internationale IT-groep die opereert vanuit Europa en vestigingen heeft in 100 landen. In 1999 behaalde Bull een omzet van 3,8 miljoen EURO. Bull levert een breed scala aan systemen, infrastructuursoftware en IT-services, door middel van gerichte innovatie, samenwerkings-verbanden met de beste partners en een zelf opgebouwde expertise in integratievraagstukken.
In de IT-sector staat Bull bekend als leverancier van innovatieve producten zoals GCOS mainframes, de Escala familie van Unix servers, het NT EXPRESS5800 assortiment, smartcards en software voor veilig systeem- en netwerkbeheer zoals OpenMaster. Op het gebied van IT-services neemt Bull in Europa de vijfde plaats in voor wat betreft systeemintegratie, onderhoud- en ondersteuningsservices. Informatie over Bull is te vinden op http://www.bull.nl en http://www.bull.be. Informatie over Bull Smart Cards & Terminals is te vinden op http://www.cp8.bull.net.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV Bull Benelux
N.V.
Jeroen Breuer/Evelien van Waveren Jan Aerts
Tel.: + 31 20 5304339 Tel.: + 31 20 4302611
Fax: + 31 20 5304331 Fax: + 31 20 4302917
E-mail: jeroenb@text100.nl E-mail: Jan.Aerts@bull.net E-mail: evelienvw@text100.nl

Deel: ' Bull gaat in zee met Microsoft Windows 2000 '