BULU Collectionslanceertnieuwetopcollectiekussens

AMSTERDAM, 20100617 -- BULU Collections lanceert een nieuwe collectie kussens waarmee de aandacht wordt opgeist van de trendy en kwaliteitsbewuste consument. Het nieuwe bedrijfje heeft al enkele flinke klanten in de wacht gesleept en dat is gezien de nieuwe verfrissende collectie niet verwonderlijk. BULU is een initiatief van Kristel de Zoete-Bax, een nog jonge onderneemster, maar allesbehalve een nieuwkomer in de branche van modieuze artikelen. Kristel heeft haar ervaring opgedaan bij ondermeer McGregor Fashion en Fendi.

`Een eigen bedrijf als BULU, wat veer in het Maleis betekent, dat heb ik altijd gewild', aldus een enthousiaste Kristel. 'Het zelf van begin- tot eindprodukt verantwoordelijk zijn. Ik zit zo kort mogelijk op de markt, zodat je zo snel mogelijk op trends kan inspringen. Ik werk niet alleen met een zomer- en wintercollectie, maar met seasons en verschillende lijnen zoals BABY - KIDS - HOME - BOAT - GARDEN. Ideen in overvloed, maar ik richt me nu eerst op deze uitgebreide kussencollectie', aldus Kristel.

`BULU kussens zijn gemaakt van luxe stoffen. Mede door mijn mode-achtergrond, zie ik al in een oogopslag de verschillen tussen de kwaliteiten. Ik werk graag met het beste linnen en luxe 100% katoenen doeken. Het moet natuurlijk wel wasbaar zijn, maar dat is geen probleem, de BULU-kussens zijn wasbaar op 40 graden.

Eerder was er al een BULU-BABY lijn, bestaande uit kussentjes in de maat 40-40 cm
100% katoenen, groffe ruiten in combinatie met 100% linnen in unie kleuren, zoals grijs tinten, roze en lichtblauw. Het bijzondere model kan veranderd worden in een ander kussentje door de flap naar de achterkant te klappen. Met deze collectie kwam er meteen naamsbekendheid voor het nog jonge bedrijfje, dat niet snel daarna de volgende lijn introduceerde.

De BULU labels zijn handgemaakt, er wordt uit iedere stof een label gemaakt.De labels worden met de hand uit een lap stofgescheurd zodat je een mooi gerafeld randje aan elk label krijgt.Doordat elk logo meteen andere kleur inkt op het label wordt gedrukt is geen enkel BULU-kussen hetzelfde.

De BULU-labelsworden bij elk kussen bijpassend uitgezocht, in zijn kleur, inkt, stof en maat. Zekrijgen een hangtag als deze helemaal klaar is, die op dezelfdemanier als de labels gemaakt zijn.Dat geeft het een persoonlijk en ruw tintje. Canvas gerafelde labels met daarop: I AM A BULU PILLOW !

BULUCollections

Deel: ' BULU Collectionslanceertnieuwetopcollectiekussens '