Buma Stemra

Inval in Zeeuwse discotheek

Op 7 juli 1999 heeft de Opsporingsdienst Buma/Stemra een inval gedaan in een discotheek te Renesse. De DJ van de discotheek hield er sinds kort een website op na, waarop hij zelf gemaakte compilatie-cd's aanbod. Onderzoek in de discotheek en in het woonhuis van de DJ bevestigde het vermoeden. Zijn illegale activiteiten waren nog kleinschalig. 65 illegale kopieën van de laatste release konden in beslag genomen worden. Onderzoek van zijn computer wees uit dat de verdachte het ontwerp voor de volgende uitgave reeds had ontworpen. Tegen de DJ is proces-verbaal opgemaakt.

Met deze snelle actie denkt Stichting BREIN een nieuw illegaal compilatie-album vroegtijdig in de kiem te hebben gesmoord. BREIN is blij met dit succes, zeker met het oog op de potentiele klandizie in het Zeeuwse zomerseizoen.

Over Stichting BREIN

Stichting BREIN (Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland) is een samenwerkingsverband van auteursrechtorganisatie Buma/Stemra, NVPI (branche-organisatie van platenmaatschappijen en producenten/importeurs van entertainment-software) en NVGD (branche-organisatie voor de platendetailhandel). Voor meer informatie over de activiteiten van BREIN kunt u contact opnemen met George Knops (Buma/Stemra), telefoon 020-3470407, of Jonna Boesjes (NVPI), telefoon 035-6254411.