Gemeente Den Haag

20 december 1999

Burgemeester Deetman reikt Draaginsignes Oorlogsgewonden uit

Burgemeester Wim Deetman van Den Haag reikt op dinsdag 21 december a.s. Draaginsignes Gewonden uit aan twee oud-militairen die in oorlogssituaties gewond zijn geraakt. Hij doet dit namens de Stichting Dienstverlening Veteranen in het Oude Stadhuis van Den Haag aan de Grote Halstraat 1.

De draaginsignes worden uitgereikt aan de heren A.H.F. Haverkamp en W.H. Hendriks, beiden woonachtig in Den Haag. De heer Haverkamp diende tijdens de Tweede Wereldoorlog als sergeant-majoor bij het dertiende Compagnie Stoottroepen van de Binnenlandse Strijdkrachten. Hij bevond zich op 10 maart 1945 in de trainingschool in Liesbosch toen er een inslag was van een V 1. De heer Haverkamp raakte door glasscherven gewond aan gezicht en hals en verbleef twee weken in het hospitaal.

De heer Hendriks diende als oorlogsvrijwilliger van de Koninklijke Landmacht in het voormalig Nederlands-Indië bij het vierde tot het zevende Regiment Stoottroepen. Op 13 januari 1948 kwam hij in een hinderlaag terecht op een plaats vier kilometer ten zuiden van Karangagoing op Sumatra. De heer Hendriks werd getroffen door een kogel in de rechterschouder.

Deel: ' Burgemeester Deetman reikt Draaginsignes Oorlogsgewonden uit '