Provincie Overijssel

Burgemeester van Voorden van Rijssen koninklijk onderscheiden

Zwolle, 28 april 1999

BURGEMEESTER VAN VOORDEN VAN RIJSSEN KONINKLIJK ONDERSCHEIDEN

De heer E. van Voorden, burgemeester van de gemeente Rijssen, is ter gelegenheid van de viering van de verjaardag van H.M. de Koningin benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Het versiersel dat bij deze onderscheiding hoort, is hem vanochtend in het Partycentrum Brodshoes in Rijssen uitgereikt door Overijssels Commissaris van de Koningin mr. J.A.M. Hendrikx.

De heer Van Voorden is sedert 1989 burgemeester van de gemeente Rijssen. Van 1976 tot 1989 vervulde de heer Van Voorden het burgemeesterschap van de gemeente IJsselmuiden. In de periode 1962-1976 was hij werkzaam in diverse overheidsfuncties. Naast zijn functie als burgemeester vervulde en vervult de heer Van Voorden diverse nevenfuncties gerelateerd aan het burgemeesterschap. Ook is de heer Van Voorden buitengewoon actief op maatschappelijk terrein, onder meer binnen de stichting Voorlichtings- en Vormingscentrum van de SGP, de stichting China (christelijke hulpverlening), de Stichting Beslechting Geschillen binnen de Gereformeerde Kerken in Nederland en Noord-Amerika en deputaat naar het Bureau Algemene Kerkelijke zaken, sectie Kerkelijke Administratie en Kerkelijk Grootboek van de Gereformeerde Gemeente.

Inlichtingen: Toon Schuiling, Team Communicatie, telefoon (038) 425 23 12.

Deel: ' Burgemeester Rijssen koninklijk onderscheiden '