Gemeente Hoogeveen

29 maart 1999

Burgerzaken nu ook op woensdagavond open

De afdeling Burgerzaken van de gemeente Hoogeveen is vanaf 7 april a.s. elke woensdagavond van 18.30 tot 20.00 uur geopend. Burgers van Hoogeveen kunnen dan terecht voor paspoorten, rijbewijzen en andere identiteitsbewijzen. Aangiftes van geboorte, in ondertrouw gaan of naturalisatie-aanvragen kunnen niet op woensdagavond. De openstelling tot 18.00 uur in de zomermaanden vervalt.

Steeds meer mensen hebben vanwege hun werk overdag geen mogelijkheid het gemeentehuis te bezoeken voor het aanvragen van identiteitsbewijzen of rijbewijzen. Omdat dit de meest voorkomende handelingen aan het loket zijn, kan dat voortaan dus ook op woensdagavond. Voor aangifte van een geboorte of in ondertrouw gaan, krijgen veel werknemers vrij van hun werkgever. Vaak is dit ook in CAO's geregeld.

De openingstijden van de afdeling burgerzaken waren begin januari ook onderwerp van een discussie in het digitale gemeentehuis.

De openingstijden van de afdeling burgerzaken vanaf 7 april zijn: Elke werkdag van 8.30 tot 15.00 uur en op woensdag ook van 18.30 tot 20.00 uur. Deze openingstijden gelden ook tijdens de zomermaanden.