Computer Associates

COMPUTER ASSOCIATES BREIDT ONDERSTEUNING VAN OpenVMS FORS UIT

COMPAQ-GEBRUIKERS KRIJGEN BREDERE KEUZE UIT BEHEERPRODUCTEN EN ORACLE DATABASE-AGENTS

Nieuwegein, Islandia, NY, 19 juni 1999 - Inspelend op de behoeften van Compaq-gebruikers, heeft Computer Associates International Inc. (CA) aangekondigd dat vijf van haar beheerproducten uit de IT-productlijn nu ook OpenVMS ondersteunen. Tevens komen er Unicenter TNG database-agents voor Oracle 7 en Oracle Rdb op OpenVMS beschikbaar. Deze uitbreiding benadrukt CA's commitment om enerzijds `state-of-the-art' beheeroplossingen voor OpenVMS-systemen te leveren en anderzijds Unicenter TNG verder uit te bouwen tot dé centrale beheeroplossing voor alle gedistribueerde systemen en web-toepassingen van bedrijven.

"Deze nieuwe beheeroplossingen voor OpenVMS maken het gebruikers mogelijk om legacy-systemen maximaal te benutten en de `service levels' voor de gehele IT-omgeving te optimaliseren", zegt Yogesh Gupta, `CA senior vice president of product strategy'. "CA onderkent de strategische waarde van het OpenVMS-platform en onderneemt daarom actie om gebruikers van CA-producten die ook over OpenVMS-systemen beschikken een nog robuustere beheeromgeving te kunnen aanbieden. Hierbij bouwen we verder op de toonaangevende positie die CA ten aanzien van het beheren van OpenVMS-omgevingen heeft verworven met Unicenter TNG en de Enterprise Edition-producten voor OpenVMS."

De `agents' die CA nu toevoegt aan haar IT-productlijn maken het mogelijk om vanaf centrale Windows NT-consoles alle belangrijke beheerfuncties voor OpenVMS uit te voeren. De nu uitgebreide producten
- die bovendien beschikbaar zijn als opties op Unicenter TNG - zijn:
* AimIT, een product dat `asset management' in een heterogene omgeving mogelijk maakt. Hiertoe biedt het functies als een geautomatiseerde inventarisatie van gebruikte hardware en software, rapportage, configuratiebeheer, software auditing en metering, terwijl ook in scripting functies is voorzien.
* ShipIT, een pakket voor geautomatiseerde distributie, installatie en upgrades van applicaties, besturingssystemen en bestanden via zowel Local Area (LAN) als Wide Area (WAN) netwerken.
* TransportIT, Voor het op een betrouwbare, snelle en efficiënte manier uitwisselen van data tussen een groot aantal besturingssystemen, met ondersteuning van vele protocollen en dataformaten.

* DirectIT, een softwarepakket waarmee de administratie van directory objecten kan worden gestroomlijnd. Het product ondersteunt een groot aantal typen directories en biedt mogelijkheden voor zowel een gecentraliseerd als gedistribueerd beheer van geografische verspreid in gebruik zijnde directories. Het is daarmee een belangrijk hulpmiddel om de `total cost of ownership' (TCO) te kunnen verlagen.

* ARCserveIT, een product dat een betrouwbare online backup mogelijk maakt van alle belangrijke gegevens van een gebruikersorganisatie, ook wanneer bestanden geopend en in gebruik zijn. Bovendien biedt het softwareproduct mogelijkheden die een sneller herstel na calamiteiten mogelijk maken (disaster recovery).

De nieuwe agents van Unicenter TNG voor Oracle 7 en Oracle Rdb maken het mogelijk specifieke databasecomponenten te monitoren zodat in een maximale beschikbaarheid kan worden voorzien. Bovendien kan het beheer van de OpenVMS database management omgeving geheel worden geïntegreerd met Unicenter TNG, waardoor beheerders een compleet overzicht kunnen verkrijgen van de systeemomgeving. Aangezien een groot aantal bedrijfskritische OpenVMS-applicaties gebruik maken van Oracle databases zijn deze agents van cruciaal belang voor een effectief beheer.

CA heeft verder aangekondigd dat Unicenter TNG nu volledig geïntegreerd beheer voor OpenVMS mogelijk maakt. Bovendien is in een aantal nieuwe beheerfaciliteiten voorzien. Hieronder vallen onder andere verbeterde performance en consolebeheerfuncties, multiplatform `scheduling' faciliteiten, OpenVMS Managers en OpenVMS Agents en een verbeterde integratie en ondersteuning binnen Windows NT-consoles voor UCX, Multinet en TCPware.

"Door het beheer van onze OpenVMS-systemen nog verder te integreren in ons overkoepelend `management framework', maakt CA het ons mogelijk onze beheeractiviteiten met succes te centraliseren en te stroomlijnen, waardoor we onze kosten voor het gebruik van IT-technologie kunnen verlagen en tegelijkertijd een betere dienstverlening kunnen aanbieden", zegt Jay Smit, `manager of billing systems' bij de grootste aanbieder in Zuid-Afrika van mobiele telefonie, Vodacom (Group) Ltd. "Deze productiviteitsverbetering is van groot belang voor het verbeteren van de prestaties van ons bedrijf en voor het vergroten van onze concurrentiekracht."

Over Computer Associates
Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA) is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 14.000 medewerkers en realiseerde over het fiscale jaar 1999 een omzet van 5,3 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 130 mensen. U kunt CA bereiken op het world wide web http://www.cai.com of via http://www.cai.com/offices/holland.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot:

Computer Associates B.V.
Sandra Wasseur, Marketing Manager