PERSBERICHT

COMPUTER ASSOCIATES EN PAGENET INTRODUCEREN UITBREIDING VAN UNICENTER TNG VOOR DRAADLOZE APPARATUUR

TWIST VAN CA, 3COM EN PAGENET IS EERSTE IMPLEMENTATIE VAN 'WIRELESS APPLICATION INFRASTRUCTURE'

CA-WORLD, New Orleans, Nieuwegein, 20 juli 1999 - Computer Associates International Inc. (CA) heeft tijdens haar internationale gebruikersbijeenkomst CA-WORLD 1999 in New Orleans een gezamenlijk met PageNet ontwikkelde 'Wireless Extension' aangekondigd voor Unicenter TNG. Hiermee kunnen op afstand geplaatste systemen en toepassingen worden beheerd via twee-weg draadloze communicatiesystemen. CA heeft tevens TWIST aangekondigd, een samenwerking met PageNet en 3Com om het beheer van zakelijke diensten die gebruik maken van draadloze communicatie en handheld computers te optimaliseren.

Gezamenlijk ontwikkeld en getest door CA en de 'Advanced Wireless Integration Group' (AWIG) van PageNet maakt de Wireless Extension for Unicenter TNG het beheerders mogelijk om via 'pagers' berichten te versturen naar en te ontvangen van beheerconsoles en op afstand geplaatste apparatuur. Hierbij wordt gebruik gemaakt van PageNet Two-Way apparatuur, waardoor deze toepassing vooralsnog alleen in de Verenigde Staten kan worden gebruikt. Door beheerders de mogelijkheid te verschaffen om onafhankelijk van hun locatie berichten te ontvangen en te versturen zodat vooraf ingestelde procedures kunnen worden geactiveerd, kan de beschikbaarheid van informatiesystemen en andere apparatuur aanzienlijk worden verbeterd, terwijl de beheerkosten omlaag gaan.

Bedrijven kunnen met deze oplossing niet alleen op afstand informatie opvragen uit servers of op afstand geplaatste apparatuur monitoren, ook is het nu mogelijk om niet-IT-apparatuur als voertuigen of op locatie geplaatste verkoopmachines en dergelijke op afstand te beheren.

"De schaarste die heerst op de arbeidsmarkt voor ervaren en gekwalificeerde technici is een van de belangrijkste beperkingen waarmee IT-organisaties momenteel te maken hebben", zegt Charles B. Wang, 'CA Chairman and Chief Executive Officer'. "Door deze schaarse technici in staat te stellen een hogere productiviteit te halen en sneller op kritische situaties te reageren, helpen de oplossingen van CA en PageNet voor draadloos beheer IT-afdelingen om de dagelijkse ondersteuning van bedrijfsprocessen te verbeteren."

"We zijn er trots op dat we de Wireless Extension aan alle gebruikers van Unicenter TNG kunnen aanbieden", zegt John P. Frazee, 'Chairman and CEO' van PageNet. "PageNet/AWIG zet momenteel de toon in onze samenwerking met CA door deze oplossing aan te bieden aan bedrijven die in een goede communicatie met hun op afstand geplaatste apparatuur en personeel willen voorzien. De samenwerking levert compleet nieuwe toepassingen op in de computerindustrie door beheersystemen aan te bieden voor op afstand werkzame gebruikers."

"Unicenter TNG is duidelijk uitgebreid nu de Unicenter Center TNG Wireless Extension beschikbaar is gekomen", zegt Pam Edwards, 'vice president of engineering and operations services' bij Sabre. "Gedurende onze tests met deze oplossing heeft Sabre een duidelijke verbetering van de productiviteit van onze netwerkbeheerders kunnen vaststellen."

"Wij zijn van mening dat de Wireless Extension van Unicenter TNG een duidelijke verbetering zal opleveren van de 'uptime' van onze systemen, de snelheid waarmee wij reageren zal verbeteren en ons in staat zal stellen zowel de inzet van onze IT-hulpmiddelen als onze medewerkers beter te beheren", zegt Jason Hall, 'vice president of technology' van Rooms To Go, één van de grootste ketens van meubelwinkels in de Verenigde Staten. "Wij denken dan ook dat het product uiteindelijk de financiële resultaten van ons bedrijf positief zal beïnvloeden."

Samenwerking CA, PageNet en 3Com
Voortbouwend op de samenwerkingsverbanden met PageNet rond draadloze communicatie en met 3Com voor het beheer van het Palm Computing-platform, heeft CA tijdens CA-World 1999 in New Orleans verder TWIST aangekondigd. TWIST staat voor 'The Wireless Intelligent Infrastructure Support Technology' en bouwt voort op de beheerproducten en -diensten van CA (waaronder Unicenter TNG, Jasmine TND en het dienstenpakket van CA's Global Professional Services (GPS) organisatie), de draadloze verbindingen van PageNet en het Palm Computing-platform van 3Com.

Doel van TWIST is gebruikersorganisaties de mogelijkheid te verschaffen om snel robuuste toepassingen te ontwikkelen en in gebruik te nemen die bedoeld zijn voor mobiele werkers. Via Unicenter TNG kan TWIST de beschikbaarheid, integriteit en veiligheid helpen verzekeren van via draadloze communicatie aan handheld computers aangeboden diensten. Jasmine TND ondersteunt het efficiënt gebruik van gegevens die vaak uit zeer diverse bronnen afkomstig zijn. Bovendien voorziet het in de hulpmiddelen die nodig zijn voor een effectieve presentatie van gegevens. CA's GPS werkt samen met de ondersteuningsafdeling van PageNet om invoering en gebruik van dit soort diensten te ondersteunen.

"In een economie die steeds meer op informatie is gebaseerd, zijn kenniswerkers in toenemende mate afhankelijk van IT-diensten die via netwerken worden aangeboden om hun persoonlijke productiviteit te halen, verkoopresultaten te boeken en te kunnen voldoen aan de verwachtingen van klanten. Onder dergelijke omstandigheden is 'application mobility' een kritische succesfactor die zich direct naar het financiële succes van een bedrijf laat vertalen", zegt Wang van CA. "Samen met onze partners PageNet/AWIG en 3Com/Palm verschaft CA IT-afdelingen de mogelijkheid om een solide applicatieplatform toe te passen dat gebruik maakt van draadloze communicatie en dat zij kunnen toepassen voor het 're-engineeren' van een breed scala van bedrijfsprocessen, variërend van de operationele processen van buitendienstmedewerkers tot het bijhouden en gebruiken van apparatuur in het veld."

"Nu steeds meer bedrijven handheld computers en draadloze communicatie gebruiken, is betrouwbaarheid en veiligheid van toenemend belang", zegt Eric Benhamou, 'chairman and chief executive officer' van 3Com. "Een veilige en betrouwbare infrastructuur zal het in gebruik nemen van handheld draadloze hulpmiddelen versnellen. CA's TWIST biedt een optimaal platform voor het ondersteunen en beheren van dit soort draadloze toepassingen."

"Alle technologie die nodig is om zinvolle zakelijke draadloze toepassingen te ontwikkelen - de apparatuur voor de eindgebruikers, de ontwikkelhulpmiddelen, de beheerfaciliteiten en de draadloze communicatie zelf - zijn inmiddels voorhanden", zegt Frazee van PageNet. "Wat we met TWIST hebben gedaan, is deze bestaande technologieën bij elkaar brengen tot één pakket waarmee toepassingen sneller en goedkoper ontwikkeld en in gebruik genomen kunnen worden, doordat het niet langer noodzakelijk is zelf de integratie van alle betrokken techniek ter hand te nemen."

De drie bedrijven hebben verder afgesproken ook in de toekomst te blijven samenwerken om zakelijke oplossingen voor de gezamenlijke klantenkring te ontwikkelen.

Over PageNet Corporation
PageNet is een toonaangevende aanbieder van draadloze berichtendiensten en informatieservices met circa 10 miljoen gebruikers in de Verenigde Staten, Canada en Puerto Rico. Het bedrijf biedt een volledige reeks van 'paging'- en berichtendiensten aan, waaronder diensten die de ontvangst van draadloos verstuurde berichten garanderen. Via dochteronderneming VAST Wireless Solutions ontwikkelt PageNet oplossingen die de productiviteit en prestaties van bedrijven helpen verbeteren. Meer informatie is te vinden op www.pagenet.com.

Over 3Com Corporation
Met wereldwijd meer dan 200 miljoen gebruikers, verbindt 3Com meer mensen aan informatie via meerdere manieren dan welke andere netwerkleverancier dan ook. 3Com biedt kleine, middelgrote en grote gebruikersorganisaties innovatieve producten en netwerkoplossingen die toegang tot informatie verschaffen. Ook levert het bedrijf aan telecombedrijven, netwerk service providers, oem-afnemers en consumenten. Meer informatie is te vinden op www.3Com.com.

Over Computer Associates
Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA) is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 14.000 medewerkers en realiseerde over het fiscale jaar 1999 een omzet van 5,3 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 130 mensen. U kunt CA bereiken op het world wide web http://www.cai.com of via http://www.cai.com/offices/holland/.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor meer informatie omtrent de inhoud van dit persbericht kan men zich wenden tot:

Computer Associates B.V.
Sandra Wasseur, Marketing Manager