COMPUTER ASSOCIATES INTRODUCEERT TOONAANGEVENDE HELPDESK-OPLOSSING PARADIGM ENTERPRISE EDITION 4.0

GEÏNTEGREERDE OPLOSSING VOOR CHANGE EN ASSET MANAGEMENT EN SLA-BEHEER HELPT KOSTEN REDUCEREN EN VERHOOGT KLANTENTEVREDENHEID

Nieuwegein / New York, 25 februari 1999 - Computer Associates International, Inc. (CA) introduceert Paradigm Enterprise Edition 4.0, de toonaangevende, bedrijfsintelligente helpdesk-oplossing. De nieuwe versie biedt gebruikers krachtige functionaliteit, ontworpen om de supportkosten te verlagen, problemen sneller op te lossen, de klantentevredenheid te vergroten en een effectieve implementatie te bewerkstelligen van bedrijfskritische Service Level Agreements (SLA's).

"IT-afdelingen hebben te maken met het dilemma om financieel beperkte bedrijven die steeds afhankelijker worden van complexe technologie, te ondersteunen", zegt Yogesh Gupta, CA senior vice president of product strategy. "Paradigm Enterprise Edition 4.0 is een buitengewoon krachtig hulpmiddel voor IT-afdelingen die meer moeten doen met minder. Dit is mogelijk doordat ze sneller en slimmer kunnen werken en hun voortgang tegelijkertijd kunnen documenteren."

Nieuw in Paradigm Enterprise Edition's is het geïntegreerde change order management tool dat taken volgt die gekoppeld zijn aan aanvragen, zoals verzoeken om nieuwe software of hardware. Daarmee kunnen support- of helpdeskmedewerkers direct de status van alle acties controleren en op voorhand gealarmeerd worden in geval van een vertraging. Hierdoor kunnen supportafdelingen pro-actief te reageren bij mogelijke knelpunten. Ook kunnen zij direct antwoord geven op vragen over de voortgang van ieder verzoek.

Deze nieuwe versie is ook voorzien van uitgebreid SLA-beheer voor zowel het volgen van problemen als serviceaanvragen. Operationele SLA's zijn steeds belangrijker geworden voor grote IT-afdelingen, omdat technische supportafdelingen gedwongen worden interne gebruikers te behandelen als klanten vanwege hun interesse in outsourcing of als resultaat van het opnieuw centraliseren van IT-functies.

Paradigm Enterprise Edition 4.0 toont ook gegevens van de IT-infrastructuur die volledig verwijzen naar eindgebruikers. Helpdesk-analisten kunnen in één oogopslag de status bekijken van alle gedeelde en persoonlijke hardware en software vanuit het perspectief van de eindgebruiker. Deze unieke mogelijkheid versnelt het oplossen van problemen aanzienlijk.

Vanaf dit scherm kunnen analisten direct AimIT aanroepen. AimIT is CA's oplossing voor asset management. AimIT voorziet de IT-afdeling van nauwkeurige, up-to-date informatie over de aanwezige hardware, software en configuraties. Deze informatie kan dus gecombineerd worden met de supportactiviteiten. Daarnaast kan ook ControlIT, CA's oplossing voor remote controle, vanuit dit scherm gestart worden. Daarmee kunnen ook supporttaken van gebruikers op afstand snel worden afgehandeld.

Dankzij de nieuwe Web-interface beschikt de helpdeskmedewerker naar behoefte over uitgebreide client-functionaliteit voor interne en externe IP-netwerken. De interface, die volledig kan worden aangepast aan de eigen behoeften, werkt met iedere standaard Webbrowser. Deze functionaliteit is vooral handig als helpdeskmedewerkers en mobiele gebruikers 24 uur per dag toegang hebben tot het netwerk.

Uitgebreide gegevensbescherming garandeert dat zowel desktop- als Web-gebruikers uitsluitend toegang hebben tot die gegevens die ze voor hun werk nodig hebben. Naast het gebruik van de Web-interface, waardoor helpdeskmedemerkers optimaal gebruik kunnen maken van de functionaliteit van de helpdesksoftware, kan Paradigm Enterprise Edition worden gebruikt om 'self-service' aangepaste modes voor interne gebruikers of externe klanten te maken.

"Paradigm 4.0 stelt onze support-medewerkers in staat via het web te werken, wat een aanzienlijke tijdsbesparing oplevert en de productiviteit verhoogt", zegt Todd Phelps, IS operations manager university computing services op de Ball State University. "Onze technici in de buitendienst kunnen hun werk nu vanaf ieder willekeurig werkstation in het bedrijf uitvoeren."

Paradigm Enterprise Edition is ontwikkeld op CA's Unicenter TNG Framework, de meeste gevraagde totale bedrijfsbeheerinfrastructuur van vandaag. Paradigm Enterprise Edition onersteunt op een krachtige manier Unicenter TNG Framework's event monitoring, innovatieve 2-D en3-D Real World Interfaces, Business Process Views en integratie met andere bedrijfsbrede producten van CA, waarmee complete onnavolgbare functionaliteit met supportcentra.

Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA), is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 13.000 medewerkers en realiseerde over het kalenderjaar 1998 een omzet van 5,1 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 130 mensen. U kunt CA bereiken op het worldwide web http://www.cai.com of via http://www.cai.com/offices/holland/.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot: Computer Associates B.V. Sandra Wasseur, Marketing Manager
Postbus 577, 3430 AN Nieuwegein
Tel (030) 604 83 45