Computer Associates

CA introduceert verbeterde migratiecapaciteit voor Lotus Notes

lagere kosten notes r5 migratie door cas express delivery voor Lotus notes

Nieuwegein, Islandia, 15 november 1999 - Computer Associates International, Inc. (CA) Global Professional Services (GPS) introduceert Express Delivery voor Lotus Notes, een krachtige nieuwe manier voor gebruikers van Lotus-applicaties om te migreren naar de nieuwste Lotus Notes-versie.

De nieuwe methode is ontwikkeld voor Lotus Notes R5-migraties van cc:Mail of oudere versies van Lotus Notes. Migratie vindt plaats in de helft van de tijd die traditionele migraties nodig hebben. Dankzij het gebruik van CAs krachtige reeks softwaredistributie, asset management, bandbreedtebeheer en op het Web gebaseerde projectmanagement tools, distribueert CA GPS nu automatisch de R5 client software wereldwijd aan eindgebruikers van desktops en laptops, tegen een fractie van de vroegere kosten.

"Met deze allernieuwste Express Delivery-methode kunnen klanten Lotus Notes R5 toepassen in een omgeving die zo zorgvuldig wordt beheerd, dat de noodzaak voor handmatige tussenkomst van eindgebruiker praktisch is uitgesloten", zegt Chris Wagner, executive vice president en general manager van CA GPS.

Een belangrijk element van Express Delivery voor Lotus Notes is het gebruik van een intuïtieve, grafische projectmanagement interface, waarmee migratie-projectmanagers een onbeperkt aantal Notes client upgrades vanuit een centrale locatie kunnen coördineren. Levering van de client kan worden gepland in periodes van verminderd gebruik van de bandbreedte. Het bandbreedtegebruik kan verder worden geoptimaliseerd door en ook bij gebruik te maken van CAs Data Transport Option, een krachtige en gemakkelijk te gebruiken oplossing voor datatransport.

"Leveringssnelheid is een kritische succesfactor geworden voor iedere dienstverlener die implementeert", zegt Bill Martorelli, industrieel analist van de Hurwitz Group. "CAs Express Delivery methodologie behoort tot de beste en meest geautomatiseerde methodes op dit gebied."

Klanten profiteren bovendien automatisch van een geavanceerd managementrapportage tool. Dankzij dit op het Web gebaseerde hulpmiddel kunnen managers effectief de dagelijkse voortgang van de migratie volgen. Deze rapportage is gebaseerd op een aantal gegevens, zoals per kantoor de migratie op werkplekniveau, uitzonderingen, inventarisatie van ieder kantoor, trainingschemas en trainingresultaten omvat.

Naast de technische eigenschappen van de Express Delivery voor Lotus Notes verzorgt CA GPS ook diepgaande trainingen voor pas gemigreerde eindgebruikers van Lotus Notes R5. De trainingen vinden bij de klant plaats, in een lesruimte of als onderdeel van het op Internet gebaseerde GPS Virtual Learning Network. GPS biedt ook een complete serie diensten aan voor Lotus Domino server-upgrades, evenals uiteenlopende diensten voor Lotus Notes applicatie-ontwikkeling.

Over CA Global Professional Services
CA GPS biedt een breed scala van IT-dienstverlening aan in tientallen disciplines, waaronder beheer van infrastructuur, applicatieontwikkeling en integratie, Y2K-diensten, asset management, deskside support en productiviteit van eindgebruikers. De dienstverlening varieert van consultancy tot implementatie en van outsourcing tot facility management. GPS heeft naast het hoofdkantoor in Islandia, New York, ook vestigingen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en het Verre Oosten.

Over Computer Associates
Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA) is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 17.500 medewerkers en realiseerde over het fiscale jaar 1999 een omzet van 5,3 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 150 mensen. U kunt CA bereiken op het world wide web http://www.cai.com of via http://www.cai.com/offices/holland.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot:
Aad Jan Roos, PR Officer
Computer Associates B.V
Postbus 577, 3430 AN Nieuwegein
Tel (030) 604 83 45
Fax (030) 605 12 34

© Copyright 1995-1999 Computer Associates International, Inc. Voor meer informatie over deze website kunt u contact opnemen met de webmaster

Deel: ' CA introduceert verbeterde migratiecapaciteit Lotus Notes '