COMPUTER ASSOCIATES LEVERT UNICENTER TNG MET COMPLEET BEHEER VOOR INTEL'S NIEUWE PENTIUM III-PROCESSOR

INTEL EN CA VERSPREIDEN OP UNICENTER TNG GEBASEERDE TOOLKIT WAARMEE ENTERPRISE SOFTWARE DE SERIENUMMER-FUNCTIONALITEIT KAN BENUTTEN

Nieuwegein / New York, 18 februari 1999 - Computer Associates International, Inc. (CA) heeft in samenwerking met Intel een toolkit ontwikkeld voor Unicenter TNG, die softwareontwikkelaars en klanten in staat stelt optimaal gebruik te maken van de nieuwe Processor Serial Number (PSN)-functionaliteit van de Intel Pentium III-processor.

Unicenter TNG en haar Framework maken gebruik van de toolkit om nog betere beveiliging en beheer te bieden voor Internet- en Intranet-applicaties door te profiteren van serienummer-functionaliteit van de nieuwe processor. Deze functionaliteit houdt in dat iedere gebruiker geïdentificeerd kan worden via het serienummer va zijn processor. Unicenter TNG vergroot tevens de beschikbaarheid van multi-processor systemen, aangezien de serienummer-functionaliteit van de processor de directe identificatie van IT-resources en -onderdelen mogelijk maakt, zoals een bepaald processorboard in een multi-processor omgeving.

Om meer ontwikkelaars te laten profiteren van de voordelen van de serienummer-functionaliteit van de processor, zullen CA en Intel de op Unicenter TNG gebaseerde PS#-toolkit gratis beschikbaar stellen via hun eigen websites. Hierdoor kunnen softwareontwikkelaars en klanten profiteren van de voordelen die deze functionaliteit biedt. Ontwikkelaars zullen de binaire code van deze toolkit met hun Unicenter TNG-applicaties mee kunnen leveren.

"Onze klanten kunnen profiteren van de mogelijkheid die Unicenter TNG biedt om hun IT-infrastructuur te beheren, software te configureren en de beschikbaarheid van servers te vergroten. Ze besparen daarbij tijd en geld voor hun organisatie dankzij de identificatie via het serienummer van de processor. PSN helpt ook om zaken met betrekking tot netwerk-authenticatie aan te pakken en dient als ondersteuning bij helpdesk/call center-beheer", zegt J.P. Corriveau, CA Senior Vice President Of Advanced Technology. "Door nauw met Intel samen te werken, helpt CA het bedrijfsleven te profiteren van de serienummer-functionaliteit van de Pentium III-processor, zodat bedrijven hun specifieke uitdagingen kunnen aangaan."

De interface helpt bij het stroomlijnen en vereenvoudigen van de implementatie van de nieuwe functionaliteit van de Pentium III-processor binnen de onderneming. Door het integreren van de 'identiteit' van de processor via het serienummer, zal de interface de mogelijkheden van een groot aantal kritische beheerfuncties vergroten, waaronder het identificeren van apparatuur, configuratiebeheer, technische ondersteuning en het automatische implementeren van netwerkpolicies.

"Aangezien steeds meer verschillende onderdelen via het netwerk met elkaar zijn verbonden, hebben bedrijven effectievere manieren nodig om hun systemen te identificeren, zowel binnen als buiten het bedrijfsnetwerk", zegt Albert Teng, Director of New Technologies/Business, Intel Corporation. "Door het combineren van CA's Unicenter TNG-technologie met de nieuwe serienummer-functionaliteit van de processor, beschikken bedrijven over een praktische, efficiënte methode om informatie en resources te beheren, die van belang zijn voor allerlei bedrijfsprocessen.

De op Unicenter TNG-gebaseerde PS#-toolkit en bijbehorende voorbeeldcode voorziet in de volgende functionaliteit voor bedrijfsbrede applicaties:

· beheer-API's voor hardware en software van derden

· één console voor status-bewaking en het beheer van de serienummers van processoren

· gegevens over serienummers van processoren kunnen worden overgebracht naar applicaties van derden en platform-specifieke hulpmiddelen

· een geïntegreerd, enkelvoudig mechanisme voor event trapping, event logging, event forwarding en automatische aties

· 'wizards', viewers, browser en andere hulpmiddelen zijn beschikbaar voor het bekijken, veranderen en aanpassen van de repository

· automatische inventarisatie van de IT-infrastructuur, met inbegrip van alle aanwezige hardware en software

· opname van de gegevens over serienummers van processoren van ieder beheerd object in de object-repository van het Unicenter TNG Framework

· complete vastlegging van informatie over de API's van het Unicenter Framework en over beheer-API's

· binaries voor het Unicenter TNG Framework

"De CA-toolkit, die gebruik maakt van de PS#-technologie, zorgt ervoor dat bedrijven beschikken over een eenvoudige, standaard en pragmatische methode om een verband te leggen tussen applicaties en de authentieke client-apparatuur die hier toegang toe mag hebben", zegt Colin Mahony, analist bij de Yankee Group. "Dit is belangrijk, aangezien het gebruik van computers steeds meer toeneemt en het voor organisaties steeds belangrijker wordt de onderliggende IT-infrastructuur, zowel vanuit financieel als operationeel oogpunt te kunnen traceren."

CA zal technische ondersteuning bieden voor haar software aan geïnteresseerde OEM-leveranciers, onafhankelijke software- en hardwarefabrikanten en andere derde partijen.

Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA), is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 13.000 medewerkers en realiseerde over het kalenderjaar 1998 een omzet van 5,1 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 130 mensen. U kunt CA bereiken op het worldwide web http://www.cai.com of via http://www.cai.com/offices/holland/.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot: Computer Associates B.V. Sandra Wasseur, Marketing Manager
Postbus 577, 3430 AN Nieuwegein
Tel (030) 604 83 45