COMPUTER ASSOCIATES EN ARTHUR ANDERSEN BUNDELEN KRACHTEN ROND 'ONLINE LEARNING'

CA'S JASMINE IS BASIS VOOR 'VIRTUEEL SCHOLINGSNETWERK VAN ARTHUR ANDERSEN

Nieuwegein, Islandia, 12 augustus 1999 - Computer Associates International, Inc. (CA) en Arthur Andersen hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten om het wereldwijde 'Virtual Learning Network' (VLN) van Arthur Andersen te promoten bij CA-klanten. VLN is de eerste volledig online werkende leer- en studieomgeving en omvat één van de grootste cursusdatabases ter wereld met trainingen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling, informatietechnologie en financiën.

De VLN-cursusbibliotheek is gebaseerd op zogeheten 'Reusable Learning Objects' (RLO). Deze maken het verzamelen, beheren, samenstellen en leveren van courseware mogelijk. Een bedrijf kan hierdoor voor een bestaande cursus kiezen, maar ook voor maatwerk door uit bestaande cursus-objecten te kiezen, waardoor een unieke, nieuwe opleiding ontstaat. CA's Jasmine zal als integraal onderdeel van het Virtual Learning Network de basis voor de RLO-technologie vormen. Jasmine is een veelomvattende informatie-infrastructuur voor het ontwikkelen en gebruiken van multimediatoepassingen in client/server- en webomgevingen.

"Deze alliantie verschaft Arthur Andersen en CA een vooraanstaande positie ten aanzien van 'online learning' voor zakelijk gebruik. Door de combinatie van VLN's op Jasmine gebaseerde online learning-systeem met de omvangrijke verkoopafdeling van CA, hebben we een uiterst krachtige oplossing voor online learning gecreëerd", zegt Brenda Wisniewski, managing director van het Virtual Learning Network.

VLN van Arthur Andersen is de eerste aanbieder die bedrijven een online leeromgeving verschaft die gebruik maakt van kwalitatief hoogstaande multimediale cursussen van vooraanstaande ontwikkelaars van courseware. Het systeem biedt diverse mogelijkheden voor het aanbieden van cursusmateriaal en voor het volgen van voortgang en studieresultaten. Bovendien biedt het systeem uitgebreide mogelijkheden voor het hergebruiken van lesmodules, zodat deze ook via het web kunnen worden aangeboden. Daarnaast biedt VLN faciliteiten om gebruikers te helpen bij het integreren van trainingen via het Web in hun totale opleidingsprogamma. De cursussen worden via intranet- of extranet-voorzieningen aangeboden.

CA zal VLN aan haar klanten aanbieden en is bovendien van plan om een aantal bestaande CA-cursussen te converteren naar online trainingen, zodat deze via VLN aan klanten en werknemers kunnen worden aangeboden. In een pilotproject hebben meer dan 4000 CA-werknemers cursussen via VLN gevolgd.

"In de zakenwereld bestaat altijd een gebrek aan tijd. 'Online learning' is dan een zeer belangrijk hulpmiddel om toch aan permanente educatie te kunnen doen. Het permanent opleiden van medewerkers is bovendien een uiterst belangrijke succesfactor voor bedrijven die in dit informatietijdperk goed willen kunnen functioneren", zegt Terri Seppala, 'CA senior vice president and general manager for education services'. "Deze alliantie verschaft CA een vooraanstaande positie in de markt voor online learning en zal de klanten van CA die hun werknemers permanent willen bijscholen, enorme voordelen bieden."

Over Arthur Andersen
Arthur Andersen is een wereldwijd actieve dienstverlener die meer dan honderd deelnemende bedrijven en ruim 71.000 mensen omvat die binnen één wereldwijde organisatiestructuur en één cultuur van innovatie en kennismanagement opereren. Hierdoor is Arthur Andersen in staat om haar klanten een keuze te bieden uit meer dan veertig competentiegebieden, waardoor zowel over geografische als organisatorische grenzen heen gewerkt kan worden. Arthur Andersen werkt voor meer dan 100.000 klanten in 81 landen. Sinds de start in 1913 is de omzet ieder jaar gegroeid en ligt momenteel op ruim 6 miljard dollar. Arthur Andersen maakt deel uit van Andersen Worldwide. Meer informatie over het Virtual Learning Network is te vinden op www.aavln.com.

Over Computer Associates
Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA) is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 17.500 medewerkers en realiseerde over het fiscale jaar 1999 een omzet van 5,3 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 130 mensen. U kunt CA bereiken op het world wide web http://www.cai.com of via http://www.cai.com/offices/holland/.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot:

Computer Associates B.V.
Sandra Wasseur, Marketing Manager