Zoetermeer, 4 januari 1999

café havenzicht UITGEROEPEN TOT LEERBEDRIJF VAN HET JAAR 1999

Op maandag 4 januari werd café Havenzicht in Kamperland uitgeroepen tot Leerbedrijf van het Jaar 1999 in de café/bar/discotheeksector. Dit gebeurde tijdens de SVH Manifestatie, onderdeel van de Horecava. Café Havenzicht was voorgedragen door John van Beveren, consulent-rayonmanager bij SVH Onderwijscentrum.

De jury heeft café Havenzicht de titel Leerbedrijf van het Jaar 1999 onder meer toegekend op basis van het feit dat de ondernemer samen met de leerling een bezoek brengt aan de bank, de accountant, de verzekeringsadviseur en de leveranciers voor het verkrijgen van informatie voor het opstellen van het ondernemersplan van de leerling. Een volgens de jury unieke situatie wordt gecreëerd doordat het conceptondernemersplan van de leerling extern wordt getoetst op haalbaarheid door onder meer de bank, die vervolgens weer aanvullende adviezen geeft.

.

Het winnende bedrijf kreeg de bij de titel behorende Tjalling Teitsma Trofee uitgereikt. Tevens ontving de winnaar pr-ondersteuning en een bedrag van 500 voor de personeelspot.

Iedere consulent-rayonmanager van SVH Onderwijscentrum droeg enkele maanden geleden een aantal leerbedrijven voor. Uit deze voordrachten werden in eerste instantie zon dertig leerbedrijven geselecteerd. Bij de tweede selectie bleven twaalf bedrijven over (vier in de café/bar/discotheeksector, vier in de fastfoodsector, vier in de hotelsector en vier in de restaurantsector). De directieleden van de genomineerde leerbedrijven gaven de jury bestaande uit sociale partners in de horeca, directieleden van de Leerbedrijven van het Jaar 1998 en vertegenwoordigers van SVH Onderwijscentrum een mondelinge toelichting. Bij de beoordeling hanteerde de jury een aantal criteria: personeelsbeleid, deelname aan activiteiten, opleidingsresultaten, doelgroepenbeleid, opleidingsklimaat en geleverde opleidingsinspanningen. Op basis hiervan werd de titel Leerbedrijf van het Jaar 1999 toegekend.

Bekendmaking van de Leerbedrijven van het Jaar 1999 in de fastfoodsector, de hotel- en restaurantsector vinden plaats op respectievelijk woensdag 6 januari en donderdag 7 januari.

Zoekwoorden:

Deel: ' Café Havenzicht Kamperland leerbedrijf van het jaar 1999 '