Calypso-gasfles van Antargaz perfecte partner voor een warme zomer

CUIJK, 20130508 -- Antargaz, toonaangevend LPG-handelsbedrijf in Europa, heeft met haar innovatieve gasfles, de “Calypso”, de perfecte partner voor de typische zomerse buitenactiviteiten. Deze makkelijke kunststof gasfles heeft alle troeven om bij het grote publiek in de smaak te vallen. Ze is licht, compact, betrouwbaar, makkelijk in gebruik en veilig en is daarom een ideale oplossing voor gasbarbecues, bijverwarming, terrasverwarming of voor andere buitenactiviteiten.

Bij Antargaz is klanttevredenheid de hoogste prioriteit. De Calypso is een gasfles die perfect inspeelt op de verwachtingen van de moderne consument op de vrijetijdsmarkt. Een van de grootste troeven van de Calypso van Antargaz is dat het in haar klasse een buitengewone lichtgewicht is in vergelijking met traditionele stalen flessen. Een volle fles weegt slechts 13 kg, waarvan 8 kg propaangas. De handgrepen aan de onder- en bovenkant zorgen ervoor dat iedereen de fles probleemloos kan tillen. Met zijn compacte formaat – de Calypso is ca. 55 cm hoog en heeft een diameter van ca. 30 cm – kan deze eigentijdse fles altijd en overal worden gebruikt.

Een andere belangrijk voordeel is haar moderne- en nieuwe generatie snelkoppeling. Door deze snelkoppeling kan de consument de fles zonder gereedschap foutloos aan- of afkoppelen. Omdat de fleskraan zich automatisch sluit bij het wegnemen van de drukregelaar of adapter (verloopstuk naar speciale drukregelaars/gastoestellen), is er geen risico op een afgekoppelde fles in opslag waarbij de kraan per ongeluk nog open staat of open raakt. Een veilige gedachte op plaatsen waar soms ook kinderen in de buurt zijn.

Licht, handig, veilig en aandacht voor het milieu

Antargaz heeft de Calypso propaangasfles speciaal ontworpen voor gebruik met zowel moderne als meer traditionele gastoestellen. Dankzij de transparante vensters waarmee men het gaspeil in een oogopslag kan aflezen, is de fles uiterst geschikt voor barbecues, terrasverwarmers of wanneer men rondreist of kampeert. Onverwacht zonder gas komen te zitten behoort dan voorgoed tot de verleden tijd!

Door zijn lichte gewicht en gemakkelijke bediening vormt de Calypso van Antargaz het perfecte alternatief voor de zwaardere stalen flessen. Bovendien is ze uiterst bestendig tegen schokken, druk en veroudering dankzij de hoogwaardige kwaliteit van de toegepaste kunststof.

Daarnaast wordt de Calypso uitsluitend door Antargaz nagevuld waardoor tijdens het vullen de fles kan worden onderworpen aan een gedegen Antargaz veiligheidscontrole. Hierdoor is de consument verzekerd van een veilige Calypso gasfles met goede kwaliteit propaan.

Ook is de Calypso weinig belastend voor het milieu. Ze is vervaardigd uit lichtgewicht kunststof, waardoor het transport energiezuiniger is. De kwaliteit van deze kunststof zorgt eveneens voor een langere levensduur van de gasfles. Bovendien is de kunststof gasfles ongevoelig voor corrosie.

Gunstige adviesprijs en waarborgsysteem, extra voordeel en goed verkrijgbaar

De Calypso is werkelijk in alle opzichten de nieuwe generatie gasfles en heeft een adviesprijs van €24,95 (inclusief BTW). De Calypso gasfles blijft eigendom van Antargaz. De borg die de consument afrekent voor de fles bedraagt €45 en wordt volledig terugbetaald bij de terugname van de Calypso met de bijbehorende Antargaz waarborgkaart, die deel uitmaakt van het Antargaz waarborgsysteem. Met dit systeem wil Antargaz stimuleren dat het in bruikleen gegeven materiaal terugkeert naar de flessendealer en Antargaz, zodra de klant de Antargaz fles niet meer nodig heeft. Dit voorkomt natuurlijk rondslingerende flessen wat beter is voor de veiligheid en het milieu.

De consument ontvangt bij de eerste aanschaf van de gevulde Calypso met waarborgkaart onmiddellijk extra voordeel middels een gratis nieuwe clip-drukregelaar of adapter (zolang de voorraad strekt).

Daarnaast kan de consument voor het omruilen van de lege Calypso voor een nagevuld exemplaar terugvallen op meer dan 1.000 Antargaz-verkooppunten in de Benelux.

Over Antargaz

Antargaz is marktleider in de distributie van LPG in Europa (Frankrijk, België, Nederland en Luxemburg). Elk jaar verhandelt Antargaz meer dan 600.000T butaan en propaan in gasflessen, tanks of via een gasnetwerk. Antargaz is een belangrijke speler op de LPG-markt dankzij een compleet aanbod: trading en bevoorrading, opslag, vulling, distributie en handel. De groep belevert ongeveer 250.000 bulk-klanten (particulieren, professionelen, industrie, landbouw en overheden) en meer dan 2 miljoen klanten voor gasflessen die worden geleverd via meer dan 20.000 verkoopspunten. Antargaz is ook leverancier van aardgas in Frankrijk. Meer dan 1.000 personen werken voor Antargaz.

Meer informatie over Antargaz in Nederland: www.antargaz.nl

Deel: ' Calypso-gasfles van Antargaz perfecte partner voor een warme zomer '